torsdag, mars 16, 2006

En ny dag

Nyvaken är man nu efter ännu en jobbarnatt, har en natt kvar innan jag tar helg. Har sovit gott, ni ska veta hur skönt de är att krypa ner i sängen efter en jobbarnatt när alla andra springer sömniga och nyvakna till jobbet. Det är en priveligium man har att slippa väckarklockans terror på mornarna.

Gårdagen bjöd på en presskonferens med Barometern där jag och mina kamrater Mikael Nilsson och Hugo Grönlund gick igenom vår syn på äldrepolitiken och omsorgen för de äldre. Den artikeln publiceras i morgon fredag och då får vi se om de var lyckat. Jag tycker vi fick fram det vi vill säga om tex. de äldres valfrihet till boende, att skapa alternativa boendeformer och vår syn på den nya organisationen som är på gång här i Emmaboda kommun. Där tänker jag inte gå närmare på utan hänvisar till artikeln i morgon.

Efter de var jag på den lokala kommunals årsmöte där jag blev invald till Valberedningen och de känns skönt att en vänsterpartist får lite insyn i denna sossedominerande värld. Min roll som fackombud på min arbetsplats är i första hand att företräda medlemmarna men dessutom lära mig själv och företräda partiet.

Resten av dagen ska jag ägna mig åt slappningens förlovade tillstånd. Man måste de ibland för att ladda batterierna speciellt som man ska jobba sin tredje natt. Det ska bli intressant att se och höra hur artikeln i morgon kommer tas emot av folk. Jag tror att de flesta har våra värderingar och syn på äldrepolitiken och vi får se hur responsen blir.

Inga kommentarer: