tisdag, mars 14, 2006

Måndag morgon

måndag, mars 13, 2006

Måndag morgon
Solen lyser denna vackra men kalla måndagsmorgon i mars. Man är trött på kylan nu och längtar till våren, men den är på väg har jag hört, men jag tror inte på det förrän jag får bevis på att våren finns. Men man märker ändå att solen försöker värma lite med sina bleka men för var dag tilltagande strålar och de bådar gott inför vårens ankomst.

Har varit ute en sväng med Tornado, vi vinkade av min bror, som sovit över hos mig i natt, på tågstation här i Emmaboda Han ska till Eslöv, där han pluggar till idrottsledare på folkhögskolan där i Skåneland.

För egen del har vi gruppmöte på jobbet i eftermiddag. Det är alla vi som jobbar på natten som träffas en gång i månaden o de är just i dag. Jag trivs bra med mitt jobb och mina arbetskamrater. Tycker om att känna mig behövd och att man hjälper äldre till en så bra tillvaro som möjligt. Jag är mest ute och kör om nätterna till de som bor hemma, Jag jobbar 75% av heltid och de blir ca tre nätter i veckan. Vi har flexschema som löper på sex veckor och då blir de 16 nätter på 75%. Det är lagom tycker jag för jag värdesätter min fritid lika mycket som jobbet. Man hinner koppla av och samtidigt göra lite de man känner för under dagarna och framför allt: Ingen väckarklocka som ringer och förpestar morgonen. ;-) Sen ger man järnet när man är på plats på jobbet.

Nej nu blir de frallor, färska inköpta från bageriet, det är underbar start på veckan :-) Till de blir de en tallrik flingor o en kopp te.

Smaklig spis ;-)

Inga kommentarer: