fredag, mars 24, 2006

Ännu en helg

Så var de fredag och helgen är i antågande, fast för min del är det jobb som gäller i natt och i morgonnatt. Sen på söndag är jag ledig. Många frågar mig hur de att jobba helg när de andra är lediga och jag brukar svara att de brukar jämna ut sig eftersom jag kan vara ledig när andra jobbar, så de gör ingen skillnad. Jobbet är detsamma oavsett veckodag eller helg och trivs man på jobbet så underlättar de det. Det kan vara ibland lite rastlöst innan man går på kl. 2200. Man företar sig inget speciellt innan dess utan de är bara en väntan på klockslaget såvida man inte är på möten eller ser på några idrottsevenemang live eller framför TV’n.

Det som kan vara lite jobbigt med nattjobb är när man kör bil och tröttheten faller på. Jag tycker om att köra bil och gillar att vara ute på fältet och de är vackert ibland på nätterna när solen börjar gå upp nu när de våras och fåglana börjar kvittra. Det är en helt annan lugn på natten, en behaglig tillvaro när den är som bäst. Men ibland kan man känna att ögonen inte hänger med riktigt och de är tunga och svåra att hålla uppe. Då är de väldigt jobbigt och farligt att köra bil. De är svårt att värja sig mot det när de kommer över en. Två tips som hjälper ibland är att stanna bilen och gå runt några varv eller att fälla ner sidorutan så de bli kallt i bilen så man piggnar till.

Förutom jobbet så ska jag och min vän Jörgen i morgon lördag se på Babben Larsson som underhåller här i Emmaboda tillsammans med något storband. Överskottet går till den kommunala musikskolan här i Emmaboda och de är värt att stödja tycker vi. Kultur är viktigt.

Vi i Emmaboda är bjudna upp till vänsterpartiet i Mönsterås årsmöte på söndag men eftersom jag jobbar och sover då de ska åka, så kan jag tyvärr inte åka med. Men några kommer att åka upp dit och närvara på årsmötet. Det är trevligt tycker jag att vi träffas så här och bjuder in varandra på möten. Tomas Jonsson från Blomstermåla var och hälsade på oss på vårt årsmöte i Emmaboda och även närvarande på ett styrelsemöte efter det. Hoppas på fler tillfällen och att även man kan träffa andra lokalavdelningar.

Inga kommentarer: