måndag, april 10, 2006

Bloggarnas värld

Läste i dagens Östran om en reflektion som en av ledarskribenterna hade om vissa av oss som bloggar. Jag var inte en av dem som han gick på men en partikamrat blev kritiserad för sin blogg. Ledarskribenten tyckte ” I vissa fall verkar de som om en del satt likhetstecken mellan personligt och privat och fått för sig att deras familjeförhållande och hemrelationer av någon anledning är av allmänintresse” Sen citerar han från partikamretans blogg.

Hon bor tillsammans med en man från andra sidan blockpolitiken och jag kan finna de intressant att läsa om deras tankar eftersom de har så olika politiska åsikter men ändå kan leva ihop. Vi har en del o lära där. Därför vill jag säga till ledarskribenten att om han nu finner de så stötande att läsa om penicillinkurer, melodifestivaler, stryktvätthögar och andra saker som händer i deras vardag så behöver han helt enkelt inte logga in på dessa bloggar. Det är ingen som tvingar honom att läsa de. Men snälla, häng inte ut dessa människor i tidningen för jag tycker det är ett riktigt lågvattenmärke som inte är värdig en ledarskribent på en socialdemokratisk tidning att hänga ut dessa personer.

En blogg är en sida som man kan göra vad man vill med. En del skriver mycket, andra lite. Man skriver det man känner för och de ska ingen lägga sig i. Kommentera gärna de man skriver, för de är kul att få respons på sina artiklar, men kritisera inte för hur man skriver och varför man skriver. När man ska kommentera gör de gärna på den personen sida och inte som en reflektion i en tidning.

Skärpning Östran

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blev också upprörd,
politik är allt som kan formas i ord.Det gäller bara att tänka lite när man läser.
Agneta

Anonym sa...

oj detta har jag missat men jag håller med dig Nicke /micke

Birgitta Axelsson Edström sa...

Tack för stödet! Rolf Asmundsson och hans omdöme sjönk ordentligt i mina ögon. Har han dessutom inte lärt sig vad en blogg är ännu, så är det mest hans eget problem....