onsdag, april 05, 2006

Kommunalpamp

Jag var ute med Tornado min dvärgpudel i går eftermiddag och njöt av promenaden och hundens sällskap. Även i Emmaboda har våren kommit fast de var lite kylslaget men vad gjorde de en sådan här dag.

Men plötsligt förändrades allt när jag såg vår lokale kristdemokrat starke man Sven-Åke Svenssons bil. Bilen var en vit Volvo kombi och såg bra ut om man bortser från utsmyckningen. Han hade en stor kd Logga på sidorutorna längs bak på bilen. Längst med bilen var de ett stort ifyllt kryss och sen hans namn Sven- Åke Svensson. Bilens baksida var pryd med två små loggar och adressen till deras rikshemsida. Snacka om att synas. Men jag undrar om folk verkligen tycker om det de ser. Jag gjorde de inte i alla fall. Han uppträder som den kommunala pamp han tror han är. Dock är han den ende av våra ”pampar” som utmärker sig så. Inte ens kommunalrådet och de andra nämndordförande kör omkring med sådana bilar och gör sig märkvärdiga.

Men jag hoppas verkligen att han inte lyckas, att väljarna ser igenom den kristdemokratiska fasaden och röstar bort de både från riksdagen och kommunen i höstens val.

6 kommentarer:

Anonym sa...

ja ytan är inte det som avgör liksom det är innehållet i politiken som är viktigast Micke

Anonym sa...

ok då avbeställer jag bil och loggga *asg* Micke

Anonym sa...

Hmm.... och vad tusan ska jag göra med BMW´n som jag beställt?????

Higgins

Nicke Grozdanovski sa...

Är de där våra tipspengar tagit vägen Higgings, Jag undrar när du skulle dela med dig av vinsten?

:-)

Nicke Grozdanovski sa...

Precis.. Håller mid dig Micke.. Det är de som är skillnad mellan oss och kd

Anonym sa...

Sånt här tycker jag är osmakligt och osvenskt, luktar Amerika.
Tror nog att dom flesta inte sätter x efter en sådan reklam
Svensken tycker illa om sådana som sticker ut för mycket.
Farmor sa: Den som gapar över mycket. Tappar hela stycket.
Agneta