onsdag, augusti 16, 2006

Valets vardag

Förmiddag och det har redan blivit Onsdag och de är drygt en månad kvar till valdagen. Det är mycket man har i huvudet nu. Alla valmöten, allt praktiskt som man ska tänka på inför valet och all hushållsutskick som man klistrar igen. Sen ska man hinna jobba ibland jag ska hinna följa Hammarby och självklart skriva på bloggen. Dessutom behöver ju hunden komma ut och sen ska ju mina vänner och föräldrar ha en del av min tid med. Det är en sak som får lida av min tidsbrist och de är städningen. Det ser inte ut som fan hemma men de ser ut som ja.. jag vet inte riktigt vad de ser ut som men en sak vet jag. Städa borde jag.

Nu låter de som att jag beklagar mig, men de gör jag inte. Tvärtom även om de är mycket just så är de kul och spännande. Jag brukar säga att valet är som ett SM i partipolitik fast givetvis i en allvarligare ton. Men alla ingredienser finns där. Taktik, offensiva utspel, defensiva svar, vinna eller försvinna. Varje torgmöte är som en match och sen ska sluttabellen summeras den 17 september. Istället för att byta tröjor med sina politiska motståndare så byter man flygblad. Men än så länge har jag inte sett så mycket av våra politiska motståndare. Men jag såg att sossarnas valstuga har kommit upp på torget här i Emmaboda. Nu börjar sossarnas massiva maskineri rulla men vi har förhoppningsvis kraft och framför allt politik att stå emot. Vår kraft och energi kommer i kväll att märkas i Långasjö då vi beger oss dit med vårt valbord för att träffa väljarna där. Nu är ju inte sossarna huvudmotståndarna, utan de är ju de borgerliga partierna i kommunen. Men eftersom sossarna har egen majoritet i vår kommun så är de av vikt att vi bryter deras majoritet mot en majoritet med oss efter valet. Ett starkt vänsterparti i Emmaboda kommun är en garant för att det kommer att föras en stark vänsterpolitik i kommunen.

1 kommentar:

Anonym sa...

ja låt bli hammarby nu så hinner du städa micke