torsdag, november 30, 2006

Konstigt veckoslut

Vi har ett veckoslut framför oss som känns lite konstig ut för min del. Ingen föreställning att ladda inför eller se fram emot. Det känns väldigt konstigt och lite vemodigt. Men hade vant sig vid teaterlivet och nu är de slut med det. I går städade vi ur Åfors Folkets Hus från teatergrejer. Kulisserna var redan nermonterade och scengolvet var borta. Likaså stråkastarna och mixerbordet. Sminkrummet blev rent likaså våra loger som blev fritt från kläder och annan rekvisita. Golvet sopades och dammsögs en sista gång. Efter några timmar så fanns de inget som ens antydde att bara för några dagar sedan pågick en teaterföreställning med bejublad och applåderande publik. Åfors och dess Folkets Hus har återgått till det normala igen. Eller??? Kanske finns de någonstans en teaterförening som redan nu smider nya föreställningar inför nästa år. Vem vet vad vi hittar på nästa gång?

Själv så är jag inte direkt sysslolös kommande helg. Jag jobbar tre nätter i rad från och med i natt. I morgon är de städning efter en god sömn. På lördag efter klockan 12 ska jag stå vid entrén till Johanfors IF egen inomhus turnering i fotboll, Alsbocupen. Söndag är de kyrkobesök och möte på kvällen och på måndag är de kommunfullmäktigesammanträde. Så ni behöver inte vara oroliga för att jag ska bli sysslolös i fortsättningen heller.

Inga kommentarer: