tisdag, februari 13, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Ny vecka och nya tipsmatcher att hugga tänderna i. Två lördagar i rad har jag prickat in sju rätt och man väntar på det stora lyftet som bär mot tvåsiffriga slutresultat. Men det har låtit vänta på sig men det kommer en ny chans på lördag. Denna vecka bjuds de på FA-cup matcher, matcher från league Championship och league One. Det finns som vanligt matcher som är bergsäkra och matcher som ser knepiga ut. De tre första matcherna på kupongen är FA-cup matcher, matcherna 4-10 är Championship matcher och matcherna 11-13 är hämtade från league 1. De tre sista matcherna spelar lag som man inte är speciellt bekant med. Då gäller de att studera tabellen noga och se vad lagen har presterat hittills under säsongen. Matcherna från league Championship brukar vara knepiga att få in. Det är på dessa matcher jag ofta tappar i mitt tips och det håller inte, speciellt inte denna lördag då hälften av kupongens matcher är hämtade från den ligan. De tre cupmatcherna ser lite lättare ut att pricka in. Två av de har stora favoriter som bör vinna sina matcher nämligen Manchester U och Watford.

Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Manchester U-Reading 1
2. Plymouth- Derby X 2
3. Watford- Ipswich 1


4. Cardiff- Leeds 1
5. Crystal P- Birmingham 2
6. Leicester- Coventry X 1


7. Southampton- Barnsley 1
8. Stoke- Luton X 1
9. Sunderland- Southend 1

10. Wolverhampton- Burnley X 1
11. Blackpool- Bristol C 2
12. Brighton- Nottingham 2
13. Yeovil- Tranmere X 1

Lycka Till!!

Inga kommentarer: