tisdag, februari 27, 2007

Veckans Stryktipslag

Ny vecka och ny tisdag innebär ett nytt stryktipsförslag. I lördags blev det för andra helgen i rad resultatet nio rätt och det tycker jag är godkänt även om det inte ger någon utdelning. Allt som är en åtta och över är godkänt. Det som är mest glädjande är att jag får in matcherna från andra ligan, Championship league och det är nödvändigt om det ska bli bra resultat framöver. Nu lägger vi lördagens kupong till handlingarna och blickar framåt mot denna veckas kupong som innehåller två matcher som sticker ut lite. Derbyt i norra England mellan Newcastle- Middlesbrough är en het drabbning som känns väldigt ovisst. Newcastle som är i bra form och dessutom spelar hemma får mitt tips men det blir en X gradering också. Den andra matchen är toppmötet i andra ligan mellan serieledarna W. Bromwich och fjärde placerade Sunderland. Det skiljer tre poäng mellan lagen i den jämna toppstriden i den serien. Även här får hemmalaget mitt tips men även här blir det en gardering men denna gången med en tvåa.

Match 1-7 är hämtade från Premier league och match 8-13 från league Championship. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Manchester C- Wigan 1
2. Arsenal- Reading 1
3. Fulham- Aston Villa X 2

4. Newcastle- Middlesbrough 1 X
5. Portsmouth- Chelsea 2
6. Sheffield U- Everton X

7. Watford- Charlton X
8. Burnley- Crystal P X
9. Ipswich- Queens PR X 2

10. Leeds- Sheffield W 2
11. Luton- Wolverhampton 2
12. Plymouth- Stoke X 1
13. W.Bromwich- Sunderland 1 2

Lycka till!!

Inga kommentarer: