tisdag, mars 27, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Äntligen tisdag och äntligen en ny tipskupong i handen. Lördagens rad gav mig åtta rätt och det har jag lust att komma över på lördag. Vi går direkt över till veckans kupong. Allsvenskan i fotboll står snart för dörren och tipsmatch 1 spelas mellan Elfsborg- Helsingborg i något som heter Supercupen. Det är de regerande mästarna Elfsborg som möter cupmästarna Helsingborg. Sådana här matcher som inleder seriesäsongen är vanliga på kontinenten men i Sverige är det första gången sån här match arrangeras. Ett kul sätt att påbörja året säsong. Matchen spelas i Borås Arena och därmed tror jag att Elfsborg i kraft av hemmaplan är favoriter till segern.

Ingen annan speciell match sticker ut i veckans kupong utan den ser halvlätt ut. Manchester U och Chelsea bör vinna sina respektive matcher. Manchester U har vunnit 10 av sina 12 senaste matcher medan Chelsea har åtta segrar på de 12 senaste matcherna, varav endast en förlust. Jag tror att dessa sviter håller i sig även efter helgens matcher.

Match 13 är en viktig match för båda lagen. Det är Wolverhampton som hemma möter Southampton. Wolves ligger på kvalplats till premier league och Southampton skuggar med sex poäng efter men fyra upp till kvalplats. Jag tror dock att hemmaplan avgör denna match så säker etta i match 13. Sen slutligen ska också nämnas att match 11 Leeds- Preston kommer att lottas.

Match 1 är alltså en Supercupmatch. Match 2-8 är premier league matcher och match 9-13 är från League championship.

Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Elfsborg- Helsingborg 1
2. Bolton- Sheffield U 1
3. Charlton- Wigan X 1


4. Fulham- Portsmouth X 2
5. Manchester U- Blackburn 1
6. Newcastle- Manchester C 1


7. Watford- Chelsea 2
8. West Ham- Middlesbrough 2 X
9. Barnsley- Derby 2


10. Cardiff- Sunderland 1 X
11. Leeds- Preston 2
12. Queens PR- W.Bromwich X 2
13. Wolverhampton- Southampton 1


GOOD LUCK

Inga kommentarer: