onsdag, maj 23, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Så var det dags att kasta sig över ännu en stryktips kupong. Denna vecka är det bara svenska matcher på tipset nu när de engelska ligorna har tagit semester. De återkommer igen i augusti. Men det innebär inte att tipset är ointressant för det. Tvärtom är det spännande med svenska matcher men också svårare. Det är betydligt ovissare och svårare att tippa matcherna i de svenska ligorna pga det är så jämt. I stort sett kan man säga att alla slår alla och då är det svårt att nå framgång. Egentligen skulle man vilja helgardera alla matcherna men med mitt system som är 32 raders är detta inte tillåtet utan jag får nöja med mig att ta ut fem halvgarderingar. Sex rätt blev som bekant resultatet i förra omgången och det är jag absolut inte nöjd med. Nu knyter vi nävarna och se vad denna vecka har att bjuda på.

Två allsvenska derbyn är de som bjuds och en toppmatch som bonus. Derbyna är i match 5 mellan IFK Göteborg- GAIS där IFK är favoriter till segern så utgångsraden är en etta. Jag har svårt att se att GAIS ska kunna rå på IFK även om allt kan hända i ett derby. Men jag tror ändå att ett X inte är fel att sätta som gardering. I Stockholmsderbyt mellan Djurgården- AIK så är en gardering givet. Utgångsraden är ett kryss som garderas upp, efter några funderingsrundor med en tvåa. I toppmötet mellan Hammarby- Elfsborg så tippar jag med hjärtat och sätter en säker etta. Hammarby måste rycka upp sig och då är ett toppmöte mot Elfsborg hemma ett ypperligt tillfälle att få upp ångan igen.

I Superettan är det ingen så där jättehet match på tipslappen men för f.d. allsvenska Öster är matchen borta mot IK Sirius mycket viktig. Sirius ligger tvåa och Öster på 14 plats. Öster får inte tappa mer på topplagen om man vill vara med och slåss om en allsvensk plats till nästa års allsvenska. Men man åker inte till Uppsala och bara plockar poäng även om Sirius är nykomlingar från Div 1. Jag tror på att lagen kommer att dela på poängen så ett X är mitt tips i match 12.

Match 1-7 är allsvenska matcher och 8-13 är matcher från Superettan. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Hammarby- Elfsborg 1
2. Djurgården- AIK x 2
3. Halmstad- Brommapojkarna 1

4. Helsingborg- Örebro X 1
5. Göteborg- GAIS 1 X
6. Kalmar FF- Trelleborg 1

7. Malmö FF- Gefle 1
8. Degerfors- Enköping X
9. Jönköping- Sylvia 1

10. Norrköping- Falkenberg 1
11. Ljungkile- Mjällby 2 1
12. IK Sirius- Öster X
13. Åtvidaberg- Bunkeflo 1 X

Lycka till!!

Inga kommentarer: