onsdag, maj 02, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Veckans stryktipsförslag innehåller några allsvenska matcher, den sista omgången i Premier league och den allra sista omgången i League Championship. Det innebär att tipset blir färdig på söndag eftersom matcherna Gefle- Kalmar FF och Trelleborg- Brommapojkarna spelas först då. Trelleborg- Brommapojkarna är en intressant nykomlingsmöte. En intressant match där hemmalaget får mitt tips tack vare att de är hemmastarka. BP har haft några tunga matcher bakom sig och kan kanske överraska i matchen. Därför garderar jag denna match med ett kryss.

Londonderbyt i match 4 mellan Arsenal- Chelsea är ett prestigemöte som alltid är hett på förhand. Chelsea ligger fem poäng efter serieledarna Manchester U med tre matcher kvar. Chelsea måste vinna denna match samtidigt som jag tror Arsenal kommer att göra allt för att sätta käppar i hjulet för bortalaget. Jag tror på kryss i matchen. I botten kämpar Fulham för ett nytt kontrakt. Man ligger på rätt sida sträcket med en poäng tillgodo. Nu möter man ett formstark Liverpool hemma. Men jag tror att Fulham kan skrälla i matchen men mer än ett oavgjort tror jag inte de mäktar med.

I andra ligan är redan Birmingham och Sunderland klara för nästa års premier league. Det är däremot hårt om de sista kvalplatserna till premier league. Preston jagar en kvalplats och har en poäng upp. Jag tror Preston kommer slå redan klara Birmingham men sen om det räcker till kval det återstå att se.

Match 1-3 är allsvenska matcher, match 4-11 är från premier league och 12-13 är League Championship matcher. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. AIK- Helsingborg 1 X
2. Gefle- Kalmar FF 2
3. Trelleborg FF- Brommapojkarna 1 X

4. Arsenal- Chelsea X
5. Aston Villa- Sheffield U 1
6. Everton- Portsmouth X 1

7. Fulham- Liverpool X 2
8. Newcastle- Blackburn 1
9. Reading- Watford 1

10.West Ham- Bolton 1
11.Wigan- Middlesbrough X
12. Derby- Leeds 1 2
13. Preston- Birmingham 1

Lycka Till

1 kommentar:

Anonym sa...

du får kontakta mig angående tisdagen:)
ha de
bra bror trevlig helg
puss