onsdag, maj 16, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Nu när de engelska ligorna är färdigspelade så drar de svenska matcherna in i veckans stryktipskupong. Matcher från Allsvenskan och Superettan dominerar kupongen och kommer så att göra under sommaren. Men helt har de engelska matcherna inte släppt taget. Match 1 är nämligen Chelsea- Manchester U som är årets FA-cup final. För första gången på många år spelas FA-cupfinalen på Wembley som har renoverats i många år och har blivit en superarena. Det är de två bästa lagen som gör upp om titeln. Årets ligamästare Manchester U mot fjolårets dito Chelsea som också kom på andra plats i årets liga. Det kommer att bli en spännande final som jag tror att Chelsea kommer att vinna, för detta är deras sista chans att vinna någon titel i år. Men matchen måste garderas och det gör jag med ett X. Lagen möttes så sent som den nionde maj på Chelseas hemmaarena och då blev det 0-0 men båda lagen ställde upp med B-betonade lag. Det kommer att bli andra bullar nu på lördag.

I Sverige så rullar allsvenskan vidare. Vi har redan kommit fram till omgång sju. I match 3 vill jag varna för GAIS som hemma möter Kalmar FF och jag tror att GAIS kan knipa tre pinnar. Man verkar vara på gång med två raka segrar, men Kalmar gjorde en fin match senast hemma mot Elfsborg, då man vann med 2-1, men de är sämre på bortaplan. Match 2 tror jag att Halmstad kan knipa en pinne på Råsunda mot AIK men jag garderar den med en 1. Hammarby möter Gefle på bortaplan, en småknepig match för Bajen men jag tror att de klarar av en seger.

I superettan spelas toppmötet mellan Enköping- Jönköping. Jönköping ligger strax över uppflyttningsstrecket med 8p på fem matcher. Enköping ligger strax bakom på en femte plats med samma poäng men med sämre målskillnad. Jag tror att Jönköping vinner den matchen men jag garderar det med en 1. IK Sirius är seriens sensation just nu då man leder serien efter fem matcher med 12 poäng. Nu får man bekänna färg borta mot ex. allsvenska Häcken. En tuff match för Uppsala laget Sirius som jag tror förlorar. Säker etta i den matchen.

Match 1 är FA-cupfinalen, match 2-6 är från allsvenskan och match 7-13 är från Superettan. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Chelsea- Manchester U 1 X
2. AIK- Halmstad 1 X
3. GAIS- Kalmar FF 1

4. Gefle- Hammarby 2
5. Trelleborg- Djurgården X
6. Örebro SK- Malmö FF 2

7. Bunkeflo- Landskrona 2 X
8. Enköping- Jönköping 1 2
9. Falkenberg- GIF Sundsvall 2

10.Häcken- Sirius 1
11. Mjällby- Degerfors X
12. Sylvia- Örgryte 2
13. Åtvidaberg- Ljungkile 1 X

Lycka Till

Inga kommentarer: