tisdag, juni 05, 2007

Helgens stryktipsrad

Det blev ju en märklig avslutning på match nummer ett i helgens kupong. Jag talar naturligtvis om matchen mellan Danmark- Sverige som avbröts vid ställningen 3-3 sedan en svenskboende dansksupporter hoppat in på planen och attackerat domaren. Sverige tilldömdes segern med 3-0 dock har Europeiska fotbollsförbundet UEFA inte sagt sitt än, men Svenska spel har kvar resultatet 3-3 på den rätta raden. Hur vida matchen ska stå kvar som ett X eller ska lottas eller om det beslutas från UEFA att Sverige ska tilldömas segern med 3-0 och svenska spel följer det beslutet vet vi inte än. Men som det är nu kvarstår 3-3 på den rätta raden och min redovisning av den rätta raden utgår från det. Det innebär att jag fick ihop nio rätt.

Det blev ungefär som jag trodde men några halvskrällar blev det trots allt. I match 2 lyckades Liechtenstein gneta till sig en poäng på bortaplan mot Island. Jag hade en säker etta. I match 8 slog Bosnien/ H. Turkiet hemma med 3-2 medan jag tippade att Turkiet skulle vinna. Slutligen måste också Wales 0-0 hemma mot Tjeckien anses som en halvskräll. Där trodde jag på Tjeckisk seger. I övrigt var det nästan idel favoritsegrar.

Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parantes.


1. Danmark- Sverige 3-3, X (1 X) ?
2. Island- Liechtenstein 1-1, X (1)
3. Lettland- Spanien 0-2, 2 (2)

4. Azerbajdzjan- Polen 1-3, 2 (2)
5. Belgien- Portugal 1-2, 2 (1 2)
6. Finland- Serbien 0-2, 2 (X 2)

7. Frankrike- Ukraina 2-0, 1 (1)
8. Bosnien/H.- Turkiet 3-2, 1 (2)
9. Grekland- Ungern 2-0, 1 (X 1)

10. Wales- Tjeckien 0-0, X (2)
11. Estland- Kroatien 0-1, 2 (2)
12. Makedonien- Israel 1-2, 2 (1)
13. Slovenien- Rumänien 1-2, 2 (X 2)

Utdelning: (Kan ändras vid förändad tecken i match 1)
13 rätt: 15 683 :-
12 rätt 311 :-
11 rätt 26 :-
10 rätt: 0:-

Inga kommentarer: