fredag, juni 15, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Efter bara fem rätt i förra veckans stryktips är det återigen dags att ladda batterierna och fokusera på en ny kupong. Nya matcher ,nya insatser och ny chans till framgång.
Hur ser denna veckas kupong ut? Ja som vanligt så här års är det en blandning mellan allsvenskt, superettan och DIV 1. Det finns enligt mig några klara matcher. Vi börjar med match 1 där Örgryte möter Landskrona på bortaplan. Landskrona är helt under isen så Örgryte får mitt tips. I match 2 bör Elfsborg vinna över Trelleborg hemma, match sju är Norrköping storfavoriter borta mot Bunkeflo. Nykomlingsmötet i Allsvenskan mellan Örebro- Brommapojkarna är ÖSK klara favoriter med.

Men sen finns det naturligvis knepigare matcher också. En sådan är match 4 Helsingborg- GAIS. Visst är Helsingborg favorittippade men jag tror inte de får det så lätt mot GAIS. Skåningarna såg inte alls bra ut senast mot Kalmar FF (0-2). Göteborgarna däremot slog senast Elfsborg med 2-1 hemma och är på gång. Jag tippar en 1 som utgångsrad men garderar den med ett X. Göteborg- Kalmar i match 5 är också en knepig match. En match som kan gå precis hur som helst. Man måste gardera matchen och det gör jag efter liten betänketid med 1 och 2. En intressant match är mötet i Superettan mellan GIF Sundsvall- Sirius. Bortalaget fortsätter att överraska och ligger på en fast allsvensk plats just nu, nämligen på andra plats. Hemmalaget ligger 7.a och jagar topplagen. Därför vore det skönt för Sundsvall gänget att vinna över Sirius. Nu tror jag Sundsvall har goda chanser till det men jag vill ändå chansa med en bortaseger med en X gardering.

Match 1 är från Superettan, match 2-6 är allsvenska matcher, 7-11 är Superettan och slutligen 12-13 är från DIV 1. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Landskrona- Örgryte 2
2. Elfsborg- Trelleborg 1
3. Gefle- AIK 1

4. Helsingborg- GAIS 1 X
5. Göteborg- Kalmar FF 1 2
6, Örebro- Brommapojkarna 1

7. Bunkeflo- IFK Norrköping 2
8. Falkenberg- Jönköping 1
9. GIF Sundsvall- Sirius 2 X

10. Sylvia- Åtvidaberg X 2
11. Öster- Degerfors 1
12. Qviding- Frölunda X
13. Syrianska- Väsby 2 X

Inga kommentarer: