fredag, juni 22, 2007

Veckans stryktipsförslag

Så här på midsommaraftons förmiddag så vilar inte bloggen utan det är dags och leverera veckans stryktipsförslag. Efter förre tipsraden som gav mig nio rätt är det dags att nå utdelningsplats igen. Det var ett tags sedan sist. Det har skett en gång i år och nu är jag alltså sugen på ännu en ”pallplacering”. Det spelas alltså matcher under helgen men det är som vanligt en salig blandning mellan serierna. Kupongen ser halvlurig ut men jag plockar ut dessa säkra tecken. Match 1 tror jag att Örgryte slår GIF Sundsvall hemma. Match 7 tror jag på vinst för Mjällby hemma mot Sylvia och jag tror att Väsby hemmaslår Boden. Match 9 tror jag på bortaseger för Qviding över Norrby och slutligen tror jag att Assyriska hemmslår Umeå i match 11.

Match 2 mellan GAIS- AIK är ingen lätt match att förutse. Två lag som blandar och ger men det är GAIS som har formen för tillfället och ett AIK som spelar helt utan självförtroende. Jag chansar med en enkel etta. Match 4 är ett skånederby mellan Trelleborg- Helsingborg. Båda lagen ligger på nedre delen av tabellen och det är en svårtippad match. Utgångsraden är ett X men jag garderar faktiskt med en Trelleborgseger. Skövde möter Trollhättan i match 10. Skövde har överraskat tidigare i svenska cupen men åkte ut mot Kalmar FF efter straffar i veckan. Matchen mot Trollhättan är svårtippad men utgår från en etta och garderar upp den med en 2. Ingen av lagen har råd med oavgjort.

Match 1 är från Superettan, match 2-5 är allsvenska matcher, match 6-8 är Superettan och 9-13 är från DIV 1. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.


1. Örgryte- GIF Sundsvall 1
2. GAIS- AIK 1
3. Gefle- Halmstad 1 2


4. Trelleborg- Helsingborg X 1
5. Örebro- Djurgården 2 X

6. Enköping- Bunkeflo X 1

7. Mjällby. Sylvia 1
8. Åtvidaberg- Häcken 2
9. Norrby- Qviding 2

10. Skövde- Trollhättan 1 2
11. Assyriska- Umeå 1
12. Vasalund/E.- Forward X
13. Väsby- Boden 1

Trevlig Midsommar

Inga kommentarer: