fredag, juni 29, 2007

Veckans Stryktipsförslag

En ny helg har vi framför oss med nya utmaningar på stryktipskupongen. Något försenad kommer här veckans stryktipsförslag på min blogg. Sex rätt blev det förra veckan och det är man inte speciellt nöjd med. En bättring är önskvärt denna vecka men det är inte lätt. Kupongen ser alltid bra ut när man har tänkt till innan men så efter matchernas slut så har det ändå tippats fel. Som jag har nämnt innan så är svenska matcher svårspelta generellt sett. Men visst finns det alltid pålitliga lag som antingen vinner eller förlorar ständigt.

I match fyra möter Kalmar FF –Örebro hemma på Fredriksskans och Kalmar har imponerat på mig de senaste matcherna och tror inte att Örebro har något att hämta i den matchen. Klar etta alltså. Lika klar tvåa har vi i match 7 där suveränerna från Norrköping borta möter Jönköping. Norrköping har gått som en ångvält i serien och är hela elva poäng före tvåan. Jönköping ska vara helt chanslösa i den matchen. Även det andra laget från Östergötland, Åtvidaberg har efter en knagglig start kommit i gång på slutet. Man ligger just nu bakom Norrköping på en andra plats. Man möter Falkenberg hemma i match 11 och det bör hemmalaget vinna, en etta alltså.

Sen har vi en del svåra matcher att bita i. Match 1 möts IFK Göteborg-Malmö FF, två lag som förlorade sist och deras självförtroende har lite naggats i kanten Speciellt för bortalaget som inte får det att stämma. Jag tror att Göteborg vinner matchen, men garderar upp 1 med ett X. Djurgården bör hemma slå Gefle men jag tror nog att bortalaget kan kämpa till sig en poäng. Gardering på den matchen alltså, 1 X. I Match 9 möts Mjällby Öster. Där hemmalaget är favoriter mot ett bortalag som just nu är helt under isen. Jag tror dock att Öster kan knippa en poäng nere på strandvallen, dock har jag en etta som utgångsrad. Match 12 är en spännande match i DIV 1 södra där serietvåan Qviding möter hemma de suveräna serieledare Ängelholm som bara har tappat en poäng hittills. Ska Qviding kunna rubba skåningarna? Jag tror inte det faktiskt utan jag låter tvåan stå ogarderad. Ängelholm har imponerat stort hittills och jag tror alltså att de vinner den här matchen.

Match 1-4 är från Allsvenskan, match 5-11 från Superettan och 12-13 från DIV 1. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. IFK Göteborg- Malmö FF 1 X
2. Brommapojk.- GAIS 2

3. Djurgården- Gefle 1 X

4. Kalmar FF- Örebro 1
5. Degerfors- Sundsvall 2
6. Enköping- Häcken 2

7. Jönköping S- Norrköping 2
8. Ljungkile- Landskrona X
9. Mjällby- Öster 1 X

10. Sylvia- Bunkeflo X 2
11. Åtvidaberg- Falkenberg 1
12. Qviding- Ängelholm 2
13. Skärhamn- Skövde X 2

Lycka till!

Inga kommentarer: