lördag, juli 21, 2007

Veckans Stryktipsförslag

Ny helg med en ny tipskupong att ta sig an. Med tanke på att det är semester nu och det går åt extra mycket pengar så skulle en tipsvinst inte sitta helt fel. Så vanligt under sommaren så är det en salig blandning mellan olika serier. Förra veckan hade vi matcher från den brasilianska ligan och denna vecka finns matcher från den norska och danska ligan.

Kupongen inledds dock med den allsvenska toppmatchen mellan Djurgården- Elfsborg. En spännande och svårtippad match. Jag tror Elfsborg som har imponerat på sistone vinner men jag garderar tvåan med en etta. Båda lagen går för vinst och därför kommer det inte att bli oavgjort. Match två är bottenmötet mellan Brommapojkarna- Trelleborg där jag tror att BP vinner tack vare hemmaplan. En säker etta i match 2.


I superettan tror jag på segrar för Bunkeflo mot Häcken med en X gardering, Sirius borta mot Degerfors och Norrköping borta mot Ljungskile. Örgryte bör borta slå Jönköping i match 7. Svårtippade matcher däremot är match 9 där Mjällby möter Landskrona BoIS hemma. Jag tror på ett x som utgångsrad men garderar den med en tvåa. Match 10 mellan Sylvia- Öster får också ett x som utgångsrad som inte kommer att garderas. Toppmatchen i superettan spelas i Åtvidaberg som hemma på Kopparvallen tar emot GIF Sundsvall. Åtvidaberg ligger fyra med 23 poäng medan Sundsvall ligger tvåa med 26 poäng. Jag tror på en jämn match där matchen garderas med en tvåa till utgångsraden som är etta. Jag tror att Åtvidaberg tack vare hemmaplan är knappa favoriter.

Match 12 är från norska ligan och är ett riktigt seriefinal där serietvåan Brann möter serieledarna Stabæck hemma. Det skiljer två poäng mellan lagen efter precis halva serien. Brann får mitt tips men garderingen blir ett X.

Match 1-3 är allsvenska matcher, match 4-11 är superettan matcher, 12 är från norska ligan och 13 från danska ligan. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halvgarderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Djurgården- Elfsborg 1 2
2. Brommapojk.- Trelleborg 1
3. Helsingborg- AIK X

4. Bunkeflo- Häcken 1 X
5. Degerfors- Sirius 2
6. Enköping- Falkenberg 1

7. Jönköping- Örgryte 2
8. Ljungskile- Norr köping 2
9. Mjällby- Landskrona X 2

10. Sylvia- Öster X
11. Åtvidaberg- Sundsvall 1 2
12. Brann- Stabæck 1 X
13. Viborg- Esbjerg X

Lycka Till !!!

Inga kommentarer: