fredag, juli 06, 2007

Veckans stryktipsrad

Något försenad för att jag har glömt att redovisa så kommer här veckans tipsredovisning på förra veckans tipsförslag. Resultatet av min genomgång av de rätta raden visade sig vara sju rätt denna vecka, ett mer än förra veckans rad. Det är svårt att få det där flytet och därmed lyftet på tipset. Många matcher går inte som jag har tänkt mig och den där chansningen kommer på fel plats. Några direkta skrällar var det inte men några matcher är värt att kommentera. I Match 2 så vann Brommapojkarna sin andra match i allsvenskan då man slog GAIS med 1-0 på sin första match i nyrenoverade hemmaplan Grimsta. Jag trodde inte de skulle mäkta med att vinna över GAIS, men nog borde man ha anat att Brommapojkarna skulle lyfta sig på sin riktiga hemmaplan. Två matcher som jag fick in var superettan matcherna Mjällby - Öster och Sylvia- Bunkeflo som båda slutade oavgjort precis som jag trodde, 1-1 respektive 2-2. Sen i DIV 1 slog serietvåan Qviding hemma de suveräna serieledarna Ängelholm med 3-2. Jag hade en säker tvåa i den matchen men det var starkt av Qviding att som första lag besegra Ängelholm. Av fem halvgarderingar missade jag två av de och det håller inte. Men det är bara att ta nya tag denna vecka då en ny kupong ska analyseras.

Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parantes.

1. IFK Göteborg- Malmö FF 1-2, 2 (1 X)
2. Brommapojk.- GAIS 1-0, 1 (2)
3. Djurgården- Gefle 2-1 ,1 (1 X)

4. Kalmar FF- Örebro 2-0, 1 (1)
5. Degerfors- Sundsvall 1-2, 2 (2)
6. Enköping- Häcken 1-0, 1 (2)

7. Jönköping S- Norrköping 2-3, 2 (2)
8. Ljungkile- Landskrona 2-1, 1 (X)
9. Mjällby- Öster 1-1, X (1 X)

10. Sylvia- Bunkeflo 2-2, X (X 2)
11. Åtvidaberg- Falkenberg 3-0, 1 (1)
12. Qviding- Ängelholm 3-2, 1 (1)
13. Skärhamn- Skövde 1-1 , X (X 2)

Utdelning:
13 rätt: 21 882:-
12 rätt: 528:-
11 rätt: 50:-
10 rätt: 16:-

Inga kommentarer: