tisdag, juli 24, 2007

Veckans stryktipsrad

Denna vecka var jag långt i från bra när jag räknade i hop de 13 tipstecknen. Det blev fem rätt tillslut och det vill sig helt enkelt inte. Det går inte att förutsäga hur det ska gå i matcherna utan mycket är rena chansningar. När t o m superettans ångvält Norrköping förlorade borta mot Ljungskile med 2-1 då är det inte lätt att pricka in någon som helst rätt rad. När Trelleborg oväntad krossar Brommapojkarna på bortaplan med hela 3-0 då är det inte lätt att vara med i matchen. Likaså när Jönköping slår Örgryte hemma med 2-0. De här tre matcherna var kupongen stora skrällar.

Att analysera detta är meningslöst, det hjälper inte hur mycket man än är efterklok. Glädjande var dock att jag fick in fyra av mina fem halvgarderingar men å andra sidan bara en av mina åtta enkeltecken och det är absolut inte bra. Det visar att jag var ute och seglade denna vecka.

Nog om detta, här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Djurgården- Elfsborg 2-1 , 1 (1 2)
2. Brommapojk.- Trelleborg 0-3, 2 (1)
3. Helsingborg- AIK 2-3, 2 (X)

4. Bunkeflo- Häcken 1-3, 2 (1X)
5. Degerfors- Sirius 1-0, 1 (2)
6. Enköping- Falkenberg 3-2, 1 (1)

7. Jönköping- Örgryte 2-0, 1 (2)
8. Ljungskile- Norr köping 2-1, 1 (2)
9. Mjällby- Landskrona 1-1. x (x2)

10. Sylvia- Öster 1-0, 1 (X)
11. Åtvidaberg- Sundsvall 3-1, 1 (1 2)
12. Brann- Stabæck 3-0,1 (1X)
13. Viborg- Esbjerg 0-5,2 (X)

Inga kommentarer: