torsdag, augusti 16, 2007

Helgens stryktipsrad

Jag kom på i allhast i kväll att jag glömt att redovisa tipsraden som var i lördags. Så bättre sent än aldrig så kommer den här

Det blev ingen höjdarresultat denna helg heller. Fem rätt lyckades jag skrapa i hop och det är för bedrövligt. Engelska ligan gjorde sitt intåg på kupongen men det hjälpte inte mig att nå några högre höjder.

Newcastle vann tämligen enkelt borta över Bolton med 1-3 i match 3 och jag trodde de skulle bli en etta, sen match fyra så tog Derby en pinne när man på hemma plan spelade 2-2 mot Portsmouth i en match där jag tippade en tvåa. Sen trodde jag inte att Blackburn skulle slå Middlesbrough borta men det gjorde de med 1-2

I andra ligan tog Crystal P. en övertygande 4-1 seger borta mot Southampton och jag trodde att Southampton skulle vinna. Sen vann Burnley hemma mot W.Bromwich i en match som jag garderat x 2

Men några säkra gick också in. Everton slog programenligt Wigan med 2-0 och Coventry vann enkelt med 1-4 på bortaplan mot Barnsley

Av fem halvgarderingar fick jag in tre och av åtta enkeltecken fick jag endast in två och det är för dåligt.

Nej nu är det bara att lägga denna kupong till handlingarna och ladda inför helgen för då djävlar. Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Kalmar FF- IFK Göteborg 0-5, 2 (x 2)
2. Aston Villa- Liverpool 1-2, 2 (2 1)
3. Bolton- Newcastle 1-3, 2 (1)

4. Derby- Portsmouth 2-2, x (2)
5. Everton- Wigan 2-0,1 (1)
6. Middlesbrough- Blackburn 1-2, 2 (1)


7. West Ham- Manchester C 0-2, 2 (x)
8. Barnsley- Coventry 1-4, 2 (2)
9. Burnely- W.Bromwich 2-1, 1 (2 x)


10.Cardiff- Stoke 0-2, 2 (1 x)
11. Ipswich- Sheffield W. 4-1, 1 (2)
12. Preston- Norwich 0-0, x (1 x)
13. Southampton- Crystal P. 1-4, 2 (1)


Utdelning:
13 rätt: 323 562:-
12 rätt: 10 186:-
11 rätt: 771:-
10 rätt: 188:-

Inga kommentarer: