onsdag, augusti 22, 2007

Helgens Stryktipsrad

När matcherna var färdigspelade i lördags och tecknen inräknade så visade sig att jag hade nio rätt. Det ger ju ingen utdelning men med tanke på de senaste veckorna usla resultat så är nio rätt inte så tokigt.

Det blev några favoritsegrar som gick hem. B la slog Umeå IK- LdB Malmö med 2-0, Elfsborg slog GAIS med klara 5-1 och Malmö FF slog Brommapojkarna med 2-0. Alla de tecknen gick hem.

I de engelska matcherna blev de favorit segrar för Tottenham över Derby i match 8, i match 11 Norwich mot Southampton och match 13 W.Bromwich seger över Preston.

Några av matcherna gick dock inte hem. I match 5 vann Middlesbrough överraskande borta mot Fulham med 2-1. Jag hade en 1 i den matchen. Två av matcherna hade jag garderat men som tyvärr inte gick hem. Match 7 möttes Reading och Everton och trodde jag på x men garderade matchen med en Everton vinst. Nu blev det 1-0 till Reading. Även i match 9 gick inte garderingen min väg då Wigan mötte Sunderland hemma. Även i den matchen hade jag halvgarderat med x 2. Men Wigan vann lite överraskande med 3-0 alltså en etta i den matchen

Hoppas att den uppåtgående trenden håller i sig även kommande veckor och gärna att de blir en utdelning snart. Även om pengarna inte är allt så är det en utmaning att få så bra resultat som möjligt. Det är därför man tippar. Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Umeå- LdB Malmö 2-0, 1 (1)
2. Elfsborg- GAIS 5-1 ,1 (1 X)
3. Malmö FF- Brommap. 2-0, 1 (1)

4. Birmingham- West Ham 0-1 ,2 (x 2)
5. Fulham- Middlesbrough 1-2, 2 (1)
6. Newcastle- Aston Villa 0-0, x (1 2)

7. Reading- Everton 1-0, 1 (x 2)
8. Tottenham- Derby 4-0, 1 (1)
9. Wigan- Sunderland 3-0, 1 (2 x)

10. Crystal P.- Leicester 2-2, x (1)
11. Norwich- Southampton 2-1, 1 (1)
12. Watford- Sheffield U 1-0, 1 (1)
13. W. Bromwich- Presten 2-0, 1 (1)

Utdelning:
13 rätt: 14 174:-
12 rätt: 390:-
11 rätt: 39:-
10 rätt: 14:-

2 kommentarer:

Mats sa...

Crystal P-Leicester 1
Fulham-Middlesboro 1
Birmingham-West Ham 1x
De tre matcherna missade jag.
Nya försök den här veckan.
Bolton
Everton
Man U
West Ham
verkar vara bra ettor den här veckan. Svårt med allsvenskan.
Lycka till.

Nicke Grozdanovski sa...

Allsvenskan är omöjlig att tippa. MAn måste ha väldigt tur i dessa matcher