onsdag, augusti 29, 2007

Helgens Stryktipsrad

Sju rätt blev mitt facit när helgens tipsresultat ummerades. Det vill sig inte trots en fin start med tre raka rätt på de tre första matcherna som konstigt nog var allsvenska matcher, de som brukar vara så svårtippade. Resten av tipslappen gick dock trögare. Dock satte jag tre av mina fem halvgarderingar och det brukar bli så många.

Några favoriter som jag hade gick hem. Hammarby slog Brommapojkarna borta med 2-0, I match 8 så vann Chelsea med 1-0 över Portsmouth, match 11 slog Manchester U- Tottenham med 1-0 hemma.

När det gäller överraskande resultat så fanns de väl inga som riktigt stack ut. Det skulle i så fall vara Boltons klara seger i hemma mot Reading med 3-0. Bolton har ju inte börjat serien speciellt bra men går ändå o vinner med klara 3-0 och tycker jag var en liten skräll.

De två halvgarderingarna som jag tappade var match 4 där jag trodde på att antingen Trelleborg eller Örebro skulle vinna och det blev tillslut 0-0. Match 9 så var Derby favorit i mina ögon tack vara hemmaplan. Men jag litade inte riktigt på Derby så jag hade en X som halvgardering. Men Birmingham ville annat så det blev en seger för bortalaget med 1-2 alltså en tvåa.

Så mycket mer att säga om denna rad finns inte mer än att de var många som lyckades få in 13 rätt, nämligen hela 208 stycken som får 10 524 kr var. Ingen jätteutdelning med andra ord men trots allt lite fickpengar för de 208 lyckliga personerna.

Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Elfsborg- Helsingborg 0-0, x (1 x)
2. AIK- Malmö FF 3-1, 1 (1 2)
3. Brommapojk. Hammarby 0-2, 2 (2)

4. Trelleborg- Örebro 0-0, x (1 2)
5. Arsenal- Manchester C 1-0, 1 (x)
6. Aston Villa- Fulham 2-1, 1 (1)

7. Bolton- Reading 3-0, 1 (2)
8. Chelsea- Portsmouth 1-0, 1 (1)
9. Derby- Birmingham 0-2, 2 (1 x)

10.Everton- Blackburn 1-1 , x (1)
11.Manchester U- Tottenham 1-0, 1 (1)
12.Middlesborugh- Newcastle 2-2, x (2 x)
13.West Ham- Wigan 1-1, x (1)

Utdelning:
13 rätt: 10 524:-
12 rätt 325:-
11 rätt 36:-
10 rätt: 10:-

Inga kommentarer: