lördag, augusti 04, 2007

Veckans stryktipsförslag

Med en vecka kvar till Premier League starten så är det för första gången på många veckor en engelsk match på tipset. Det är match 1 som är den traditionella Community Shield matchen mellan förra säsongens ligamästare och cupmästare som inleder säsongen på Wembley i London. I år möts Chelsea- Manchester U. Det är en riktig prestigematch som givetvis måste garderas och jag tippar ett X som utågngstips men har en 1 som gardering. Jag tror att Chelsea är hungrigare på denna seger än vad United är.

Hela sex allsvenska matcher finns på tipset. De svenska matcherna är svårttippade där det kan gå hur som helst i matcherna. Men AIK bör slå Brommapojkarna hemma och Elfsborg bör slå Kalmar även det på hemmaplan. Göteborg är väl knappa favoriter borta mot Gefle. Halmstad bör slå Trelleborg borta och Hammarby är knappa favoriter borta mot Örebro. Med några av matcherna måste garderas och jag väljer två av de. Jag sätter ett X i match 3 där jag tror att Kalmar har poängchans och match 4 där Gefle mycket väl kan slå Göteborg därför en 1 som gardering.

Resten av kupongen är superetta matcher där några favoriter utkristalliserar sig. Häcken möter Öster hemma och är favoriter, sen tror jag att Mjällby rår på Sundsvall hemma. Kupongens hetaste match är Östgötaderbyt mellan Åtvidaberg- Norrköping, där jag faktiskt tror att Åtvidaberg kan skrälla. Norrköping för givetvis mitt utgångstips, men sen garderar jag med en 1.

Match 1 är Community Shieldmatch, match 2-7 är från Allsvenskan och 8-13 är Superettamatcher. Som vanligt kör jag 32 raders system dvs. fem halv garderingar och enkelraden kommer först och mina garderingar sen.

1. Chelsea- Manchester U x 1
2. AIK- Brommapojkarna 1
3. Elfsborg- Kalmar FF 1 x

4. GAIS- Djurgården 2
5. Gefle- Göteborg 2 1
6. Trelleborg- Halmstad 2

7. Örebro- Hammarby 2
8. Degerfors- Örgryte x
9. Enköping- Landskrona 1

10. Häcken- Öster 1
11. Ljungskile- Sirius X 2
12. Mjällby- Sundsvall 1
13. Åtvidaberg- Norrköping 2 1

LYCKA TILL!!!

Inga kommentarer: