torsdag, september 27, 2007

Helgens stryktipsrad

Nio rätt blev resultatet för min del när förra helgens tipsrad summerades. Matcherna gick nästan som jag tänkt mig. Det började bra med fyra raka inprickade rätt i de fyra första matcherna. Sen kom två missar och det var match fem där Portsmouth besegrade Blackburn borta med 1-0, jag hade ett kryss i den matchen. Sen match sex där det blev tvärtom. Det blev oavgjort, Bolton-Tottenham 1-1 men där jag hade tippat en tvåa. Sen blev det en stor skräll i match åtta där Birmingham klarade 0-0 på bortaplan mot Liverpool. Jag hade tippat en säker 1 i den kampen. Sen slutligen missade jag match 13 där Ipswich klart slog Coventry på hemmaplan med 4-1 och där jag hade tippat ett X.

Resterande matcher gick min väg och några matcher kan man nämna. Arsenal fortsätter att gå från klarhet till klarhet. Man krossade Derby hemma i match tre med hela 5-0, Aston Villa var knappa favoriter hemma mot Everton och infriade förväntningarna med en 2-0 seger. Sven Göran Erikssons Manchester City mötte Fulham borta i en målrik match där det blev 3-3. Det andra Manchester laget United slog i ett tungviktsmöte Chelsea hemma med 2-0. Norrderbyt mellan Middlesbrough- Sunderland slutade oavgjort 2-2.

Samtliga mina fem halvgarderingar gick hem och det är ovanligt att man lyckas så bra. Fyra enkeltecken fick jag dessutom in men missade lika många och därför blev det nio rätt. Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Brommapojkarna.- Halmstad 1-1, x (x 2)
2. Trelleborg- Kalmar FF 1-3, 2 (x 2)
3. Arsenal- Derby 5-0, 1 (1)

4. Aston Villa- Everton 2-0, 1 (1)
5. Blackburn- Portsmouth 0-1, 2 (x)
6. Bolton- Tottenham 1-1, x (2)

7. Fulham- Manchester C 3-3, x (x)
8. Liverpool- Birmingham 0-0,x (1)
9. Manchester U- Chelsea 2-0,1 (1x)

10. Middlesbrough. -Sunderland 2-2, x (x1)
11. Newcastle- West Ham 3-1,1 (1)
12. Reading- Wigan 2-1, 1 (1x)
13. Ipswich- Coventry 4-1, 1 (x)

Utdelning:
13 rätt: 257 364 :-
12 rätt: 3 858:-
11 rätt: 231:-
10 rätt: 54:-

Inga kommentarer: