torsdag, september 13, 2007

Helgens tipsrad

Nio rätt lyckades jag få in på denna veckans EM-kval matcher som fanns på kupongen. Många utav matcherna var jämna historier och vissa skrällar fanns det på tipslappen även denna helg.

I match 2 så blev de bara 1-1 mellan Island- Spanien, det var nog många som trodde på Spansk seger i den matchen inklusive mig. Även Lettlands 1-0 seger över Nordirland kan hamna under denna kategori. Jag hade ett X 2 i den matchen men ett Nordirländskt självmål avgjorde matchen till Lettlands favör.

Precis som jag trodde så tog Polen en poäng borta mot Portugal då Polen kvitterade till 2-2 på slutet. Jag hade garderat 1 med ett x i den matchen. Oavgjort i två andra jämna matcher som jag fick in som gardering. Både Sverige- Danmark och Italien- Frankrike slutade 0-0. I båda de matcherna hade jag garderat med 1 x.

När det gäller favoritsegrar så kan man räkna in Norges 1-0 seger borta mot Moldavien, I match 10 slog Tyskland Wales borta med 2-0, England hemmavann med 3-0 över Israel och slutligen så vann Ryssland helt programenligt sin hemmamatch mot Makedonien med klara 3-0.

Av mina fem halvgarderingar fick jag faktiskt in fyra och de är bra. Missade bara match 3 Lettland- Nordirland där jag hade X 2 men det blev en 1. Fem singeltecken fick jag dessutom in och missade tre. Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Sverige- Danmark 0-0, x (1 x)
2. Island- Spanien 1-1, x (2)
3. Lettland- Nordirland 1-0, 1 (x 2)

4. Portugal- Polen 2-2, x (1x)
5. Serbien- Finland 0-0, 1 (1)
6. Italien- Frankrike 0-0, x (x 1)

7. Moldavien- Norge 0-1, 2 (2)
8. Ungern- Bosnien 1-0, 1 (2)
9. Slovakien- Irland 2-2, x (x)

10. Wales- Tyskland 0-2, 2 (2)
11. England- Israel 3-0, 1 (1)
12. Ryssland- Makedonien 3-0, 1 (1 x)
13. Holland- Bulgarien 2-0, 1 (1)

Utdelning:
13 rätt: 37 292:-
12 rätt: 804:-
11 rätt: 68:-
10 rätt: 21:-

Inga kommentarer: