onsdag, oktober 03, 2007

Helgens stryktipsrad

Sju rätt blev det av mina tipsambitioner i helgen. Det som såg så bra ut innan blev det inget av. Glädjande var däremot att för andra helgen i rad fick jag in mina samtliga fem halvgarderingar. Det som däremot brast var att jag bara fick in två av mina enkeltecken och missade därmed fem enkeltecken och det håller absolut inte om man ska vara med där uppe när kupongen slutligen räknas i hop.

Några skrällar fanns det som vanligt på tipsraden. Lite överraskande var att Brommapojkarna lyckades knipa en pinne hemma mot Elfsborg. 1-1 slutade den matchen. Även Fulham fick med sig en poäng från det svåra bortaderbyt mot Chelsea i match fem efter 0-0. Även ett överraskande resultat i match 13 då Southampton besegrade Sheffield U på bortaplan med siffrorna 1-2.

Några säkra gick dock in. De stora Elefanterna bortsett då från Chelsea vann sina matcher med 0-1. Manchester U slog Birmingham, Arsenal slog West Ham och Liverpool slog Wigan, samtliga dessa tre segrar på bortaplan. Värt att notera är målfesten i match 6 då Portsmouth hemmaslog Reading med 7-4.

Här den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Djurgården- Örebro 4-1 ,1 (1)
2. Brommapojk. Elfsborg 1-1, x (2)
3. Birmingham- Manchester U. 0-1, 2 (2 x)

4. Chelsea- Fulham 0-0, x (1)
5. Derby- Bolton 1-1, x (x1)
6. Portsmouth- Reading 7-4, 1 (1)

7. Sunderland. Blackburn 1-2,2 (2 x)
8. West Ham- Arsenal 0-1, 2 (2 x)
9. Wigan- Liverpool 0-1, 2 (2)

10. Burnley- Crystal P. 1-1, x (1)
11. Coventry- Charlton 1-1, x (2)
12. Preston- Bristol C 0-0, x (x2)
13. Sheffield U- Southampton 1-2, 2 (1)

Utdelning:
13 rätt: 75 403 :-
12 rätt: 1 408:-
11 rätt: 109:-
10 rätt: 30:-

Inga kommentarer: