fredag, november 16, 2007

Veckans stryktipsrad

Förra veckans stryktipsrad gav mig endast sju rätt. Det började lovande med fem rätt på de sex första matcherna men sen blev det i det närmaste tvärstopp.

Det som var anmärkningsvärt med dena kupong var att det var en hel del stora segrar. West ham slog borta Derby med 5-0 i match ett, I match sju hade Ipswich en trevlig eftermiddag då man hemma slog Bristol C med hela 6-0 likaså Sheffield W som i match tio hemmaslog Southampton med 5-0.

Kupongen skräll kom i match tolv då serieledarna i championship League Watford bara fick 2-2 hemma mot Colchester och där hade jag en säker etta.

Av mina fem halvgarderingar fick jag endast in en och det är ju ruskigt dåligt. De jag missade var match tre där Blackpool slog Scunthorpe hemma med 1-0 jag hade x 2, match sju var ju Ipswich hemma match mot Bristol C där de vann med 6-0 jag hade även där x2, match åtta där Burnley bortaslog Leicester med 1-0 där jag hade tippat 1 x och slutligen match elva där jag tippade 1 x mellan Stoke- Sheffield U men bortalaget vann med 1-0 och därmed blev det en tvåa.

Det var bättre flyt med mina enkeltecken där jag fick in hela sex stycken av åtta möjliga och det är väldigt bra tycker jag. Hade jag bara haft lite mer flyt med halvgarderingarna så hade detta blivit riktigt bra. Men det är bara att glömma detta och ladda inför morgondagens kupong. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Derby- West Ham 0-5, 2 (2)
2. Liverpool- Fulham 2-0, 1 (1)
3. Blackpool- Scunthorpe 1-0, 1 (x2)

4. Charlton- Cardiff 3-0, 1 (1)
5. Crystal P- Queens PR. 1-1, x (x 2)
6. Hull- Preston 3-0, 1 (1)

7. Ipswich- Bristol C 6-0, 1 (x 2)
8. Leicester- Burnley 0-1, 2 (x 1)
9. Plymouth- Norwich 3-0, 1 (1)

10. Sheffield W. Southampt. 5-0, 1 (2)
11. Stoke- Sheffield U. 0-1, 2 (1 x)
12. Watford- Colchester 2-2, x (1)
13. Wolverhampt.- Barnsley 1-0, 1 (1)

Utdelning:
13 rätt: 33 903 :-
12 rätt: 703:-
11 rätt: 57:-
10 rätt: 16:-

Inga kommentarer: