måndag, december 31, 2007

Nyårsafton 07

Snart ska man lägga året 2007 till handlingarna och välkomna det året då vi alla blir 08:or vare sig vi vill det eller inte. Att fånga sista skymten av 2007 gör sig av naturliga skäl bäst just i dag.

Jag har jobbat i natt och ska jobba kommande natt igen så nyår firar jag på jobbet. Men eftersom jag är ledig i morgon så blir det lite nyårsfirande då i stället. Men när jag gick hem i morse från jobbet denna årets sista dag var vädret klart med inslag av tunna moln.



Bilden är tagen i mitt bostadsområde i dag klockan 8.47. Man kan se att månen är halv denna nyårsafton.


Tunna moln gör den uppåtgående solen sällskap på himlen i öster. Blir ett vackert skådespel på himlen.

Men när jag vaknade i eftermiddags hade vädret skiftat och nu föll blötsnö och det såg alltjämt trist ut tycker jag.


Bilden är tagen utanför min lägenhet mot Storgatan klockan 14.26.

Så här har det sett mest mestadels under hösten och vintern. Förutom blötsnön som vi inte haft så mycket av och inte saknat heller. Men blötan på marken är vi van vid.

Inga kommentarer: