onsdag, januari 23, 2008

Januaribilder








"Uroxe" eller Highland cattle som de egentligen heter. Dessa kreatur tillhör en av mina absoluta favoriter i djurvärlden. De är små men kraftfulla och har respektingivande horn. Denna tjur hör hemma i Ubbemåla. Kortet taget 15 januari.

















Samma individ som ovanför.














I dag fick man se något man inte sett så mycket av på senaste tiden.
En vacker soluppgång.














Januari solen har just gått upp över trädtopparna och sprider
sitt vackra sken över Skäveryd. Kort taget i dag kl. 8.34
















Ett vackert privat bostadshus i Skäveryd. Kortet taget
i dag på morgonen kl. 8.36
















Vy över Stationsområdet i Emmaboda. Kortet taget i dag
kl .8.52
















På spåret som går till Karlskrona.













Det föll lite snö i Emmaboda i dag. Denna bild visar Huvudbiblioteket. Kortet togs i ikväll klockan 20.44

2 kommentarer:

tomasrj sa...

Apropå soluppgången... I måndags hade vi en synlig soluppgång här. Det var vackert utanför kemisalen och jag uppmanade mina nior att titta ut genom fönstret och njuta av solen. Fast de var inte lika romantiska som jag. "Ja ja, det är fint, är du nöjd nu..." fick jag höra...

Nicke Grozdanovski sa...

Dagens ungdoms förstår inte de vackra i soluppgångar :-) Vänta bara tills de blir äldre.