fredag, januari 18, 2008

Veckans Stryktipsrad

Äntligen kan man kanske säga när resultatet av förra helgens stryktipsrad summerades och det visade sig att jag skramlat ihop 10 rätt. Det ger mig 17 kronor i utdelning och det räcker till en glass i allafall. Men utdelningen är inte den jag är ute efter i första hand utan det är utmaningen att brottas med tipstecknen och att försöka få så många rätt som möjligt. Oftast misslyckas man men ibland når man framgång som förra helgen och då känns det rätt så bra faktiskt.

Men än har man inte nått toppen och fått den ultimata fullträffen. Ni förstår själva att det inte är lätt med det system jag kör med som är 32 raders där man har tillgång till fem halvgarderingar på kupongens 13 matcher. Jag lyckades att pricka in alla mina fem halvgarderingar förra helgen och fem av mina åtta enkeltecken.

De tre matcher jag missade var match två där Arsenal hemma mötte Birmingham. Matchen slutade överraskande nog 1-1 och ett x. Jag hade som de allra flesta en klar etta i den matchen. Vidare missade jag match sex där Middlesbrough lyckades få 1-1 hemma mot Liverpool. Jag hade en tvåa i den matchen. Till slut så missade jag den sista matchen på kupongen som spelades mellan Wolverhampton- Crystal P. Bortalaget vann med klara 3-0 och det var inte de jag hade tippat utan jag trodde på hemmaseger där.

Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Manchester U- Newcastle 6-0, 1 (1)
2. Arsenal- Birmingham 1-1, x (1)
3. Aston Villa- Reading 3-1, 1 (1)

4. Derby- Wigan 0-1 , 2 (2 1)
5. Everton- Manchester C 1-0, 1 (x1)
6. Middlesbrough- Liverpool 1-1, x (2)

7. West Ham- Fulham 2-1, 1 (1)
8. Burnley- Plymouth 1-0, 1 (x1)
9. Cardiff- Sheffield W 1-0, 1 (1)

10. Hull- W. Bromwich 1-3, 2 (2)
11. Ipswich- Stoke 1-1, x (x2)
12. Leicester- Coventry 2-0, 1 (x1)
13. Wolverhampton- Crystal P. 0-3, 2 (1)

Utdelning:
13 rätt: 34 713:-
12 rätt: 686:-
11 rätt: 58:-
10 rätt: 17:-

Inga kommentarer: