fredag, februari 15, 2008

Veckans stryktipsrad

För andra helgen i rad fick jag sex när förra helgens stryktipsrad summerades. Men det är inte så upphetsande som det låter utan ett lite misslyckande. Som vanligt är det också matcherna som tillhör andra ligan som en än gång spökar för mig. Början av kupongen som innehåller Premier league matcher får jag in.

Det faktum bevisas genom att jag av de sex första matcherna på kupongen som är just Premier League matcher prickar in fem rätt. Det innebär att resterande sju matcherna från andra ligan inprickas bara en av matcherna. Inte nog med det så bommar jag hela tre halvgarderingar så det hjälper inte heller att gardera matcherna.

De tre halvgarderings matcher jag missade är match 8 mellan Wolverhampton- Stoke där jag trodde att matchen skulle sluta med hemmaseger eller oavgjord. Stoke vann med 2-4 och därmed blev det en tvåa. Vidare match 12 Preston- Coventry där jag hade tippat X 2 men Preston vann med 1-0 och därmed blev det en etta. Slutligen blev det tvärtom i match 13 där Southampton- Queens PR möttes. 1 x på min kupong förbyttes till en tvåa eftersom Queens PR vann med 3-2. Av mina åtta enkeltecken fick jag in hälften dvs. fyra stycken.

Inte mer att orda om denna rad utan det är bara att ta nya tag i kommande helgs tipskupong. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.


1. West Ham- Birmingham 1-1, x (1)
2. Bolton- Portsmouth 0-1, 2 (2)
3. Derby- Tottenham 0-3, 2 (2)

4. Everton- Reading 1-0, 1 (1)
5. Middlesbrough- Fulham 1-0, 1 (x1)
6. Sunderland- Wigan 2-0, 1 (1x)

7. Ipswich- Watford 1-2, 2 (x)
8. Wolverhampton- Stoke 2-4, 2 (1x)
9. Barnsley- West Bromwich 2-1, 1 (2)

10. Bristol C- Sheffield W 2-1, 1 (1)
11. Hull- Blackpool 2-2, x (1)
12. Preston- Coventry 1-0, 1 (x2)
13. Southampton- Queens PR 2-3 2 (x1)

Utdelning:
13 rätt: 74 076:-
12 rätt: 1 371:-
11 rätt: 115:-
10 rätt: 32:-

Inga kommentarer: