fredag, februari 29, 2008

Veckans stryktipsrad

Det blev ingen större succé i förra helgens tips. Sju rätt blev resultatet och det är inget jag är speciellt nöjd med. Inte med tanke på att jag missade fyra av fem halvgarderingar, då förstår alla att det inte blir något höjdar resultat.

Det är som vanligt andra ligan som är svåra att pricka in. Däremot av fyra Premier League matcher som var i början av kupongen fick jag in tre rätt. Men sen missade jag tre raka halvgarderingar som typiskt nog var matcher från League Championship. Det visar bara hur svårtippad denna liga är.

De halvgarderingar jag missade var match 1 mellan Fulham- West Ham där jag, ska medges, chansade lite med att sätta 1 x men West Ham vann med 0-1 och därmed blev de en 2.a. Sen vidare missade jag match fem som spelades mellan Blackpool-Charlton där jag tippade x 2 men Blackpool vann en målrik match med 5-3. Match 6 Crystal P- Wolverhampton som var en svårtippad match som jag garderade med 1 x men Wolvers vann med 0-2 och därmed blev det en tvåa. Match 7 slutligen där Londonlaget Queens PR tog emot Sheffield U i en match som slutade 1-1 och därmed blev det X, jag hade 1 2 i min rad.

Det som man kan var lite nöjd med att jag fick in sex av åtta enkeltecken och det är godkänt. Men det är inte mer man kan säga om tipsraden mer än att redovisa den i sin helhet. Här är den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Fulham- West Ham 0-1, 2 (x 1)
2. Liverpool- Middlesbrough 3-2, 1 (1)
3. Portsmouth- Sunderland 1-0, 1 (1)

4. Wigan- Derby 2-0, 1 (1)
5. Blackpool- Charlton 5-3, 1 (x2)
6. Crystal P.- Wolverhampton 0-2, 2 (1x)

7. Queens PR.- Sheffield U 1-1, x (1 2)
8. Stoke- Ipswich 1-0, 1 (1)
9. Colchester- Bristol C 1-2, 2 (2)

10. Coventry- Leicester 2-0, 1 (x)
11. Plymouth- Burnley 3-1, 1 (1)
12. Scunthorpe-Southampton 1-1, x (x 1)
13. Sheffield W.- Cardiff 1-0, 1 (2)

Utdelning:
13 rätt: 13 683:-
12 rätt: 336:-
11 rätt: 32:-
10 rätt: 11:-

Inga kommentarer: