fredag, mars 21, 2008

Veckans Stryktipsrad

Förra veckans tipsrad gav mig åtta rätt och med tanke på min 32 raders system är just åtta rätt minimum för att jag ska vara ganska nöjd. Om man jämnför med veckan innan förbättrades resultatet från då sju rätt till nuvarande åtta.

Av mina åtta enkeltecken fick jag in mer än hälften nämligen fem stycken och det är rätt så okej tycker jag. När det gäller mina halvgarderingar som är fem till antalet fick jag in tre stycken. De två jag missade var match fyra den mellan Portsmouth- Aston Villa där jag hade tippat x 2 men hemmalaget Portsmouth vann med 2-0. Den andra matchen jag missade var match nio där Bristol City- Plymouth möttes. Trodde på en hemmaseger garderat med ett X men bortalaget Plymouth ville annat och vann med 2-1 och därmed blev det en tvåa.

Det är svårt att tippa alla rätt, men det är en otrolig utmaning. Allt precis allt måste klaffa och så måste man ha en del tur med. Än så länge har jag inte fått in någon fullträff men skam den som ge sig och redan under påskhelgen är dags för nästa chans. Vi avslutar denna rad med att presentera den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Arsenal- Middlesbrough 1-1, x (1)
2. Derby- Manchester U 0-1, 2 (2)
3. Liverpool- Reading 2-1, 1 (1)

4. Portsmouth- Aston Villa 2-0, 1 (x2)
5. Sunderland- Chelsea 0-1, 2 (2)
6. West Ham- Blackburn 2-1, 1 (1)

7. Ipswich- Charlton 2-0, 1 (x)
8. Watford- Stoke 0-0, x (x1)
9. Bristol C- Plymouth 1-2, 2 (1x)

10. Coventry- Sheffield W. 0-0, x (2x)
11. Fulham- Everton 1-0, 1 (2)
12. Manchester C.-Tottenham 2-1, 1 (1)
13. Wigan- Bolton 1-0, 1 (x1)

Utdelning:
13 rätt: 71 721:-
12 rätt: 1 388:-
11 rätt: 101:-
10 rätt: 27:-

Inga kommentarer: