fredag, mars 28, 2008

Veckans Stryktipsrad

Sju rätt blev mitt facit när förra helgens tipsrad summerades. Det är en mindre än föregående helgs resultat som då gav åtta rätt. Jag har legat runt sex till åtta rätt de senaste veckorna och jag väntar med andra ord fortfarande på det stora lyftet. Som så många gånger förr så började det bra då jag prickade in fyra rätt på de fem första matcherna och ser man bara till de sju första matcherna från Premier League så prickade jag in fem rätt. Sen kommer resterande matcher från andra ligan där det bara blev två rätt av sex möjliga och det är där det falerar för mig.

Av mina fem halvgarderingar fick jag in tre stycken. De jag missade var båda från League Championship. Match nio där Cardiff mötte Bristol C och vann med 2-1 därmed blev det en etta i den fighten. Jag hade tippat X2. Vidare match 10 som spelades mellan Plymouth-Watford där jag hade tippat 1 2. Matchen slutade 1-1 därmed blev det kryss. Av mina åtta enkeltecken fick jag in hälften av dessa nämligen fyra stycken.

Nu är det inte mer att göra än att summera denna rad. Här kommer den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. IFK Göteborg- Kalmar FF 3-1, 1 (1x)
2. Aston Villa- Sunderland 0-1, 2 (1)
3. Blackburn- Wigan 3-1, 1 (1)

4. Bolton- Manchester C 0-0, x (x)
5. Middlesbrough- Derby 1-0, 1 (1)
6. Newcastle- Fulham 2-0, 1 (x)

7. Reading- Birmingham 2-1, 1 (1 2)
8. Barnsley- Sheffield U 0-1, 2 (x)
9. Cardiff- Bristol C 2-1, 1 (x2)

10.Plymouth- Watford 1-1, x (1 2)
11. Scunthorpe-Ipswich 1-2, 2 (2)
12. Southampton- Coventry 0-0, x (2x)
13. Wolverhampton- Queens PR. 3-3, x (1)

Utdelning:
13 rätt: 117 017:-
12 rätt: 1 873:-
11 rätt: 135:-
10 rätt: 36:-

Inga kommentarer: