fredag, april 04, 2008

Veckans Stryktipsrad

Äntligen blev det en vinst när jag rättade förra helgens rätta stryktipsrad. Hur mycket blev det nu undrar ni? Jag fick en storvinst denna gång eftersom 10 rätt som jag fick gav mig hela 16 kr. Ska fira detta genom att köpa mig en Magnum glass senare i dag, det räcker precis.

Men även om jag låter bitter är jag absolut inte det. 10 rätt är jag nöjd med, den bästa resultat jag haft på länge och kanske är detta en början på att storformen börja infinna sig. Gäller att smida medans järnet är varmt som det så fint heter.

Fick en underbar start på raden. Prickade in de sju första matcherna och hade 10 rätt på de elva första matcherna och allt var upplagt för en tolva. Men så bommade jag de två sista matcherna och det blev en tia tillslut.

Jag fick in samtliga fem halvgarderingar och fem av mina åtta enkeltecken. Kan som avslutning säga att som vanligt var League Championship lagen som stjälpte mig. Av sex matcher som ingick i tipset från denna liga fick jag bara in tre. Däremot fick jag in samtliga Premier League matcher.

Nu är det inte mer att göra än att summera denna rad. Här kommer den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Birmingham- Manchester C 3-1, 1 (x1)
2. Bolton- Arsenal 2-3, 2 (2)
3. Derby- Fulham 2-2, x (x2)

4. Portsmouth- Wigan 2-0, 1 (1)
5. Reading- Blackburn 0-0, x (x)
6. Sunderland- West Ham 2-1, 1 (1x)

7. Hull- Watford 3-0, 1 (1 2)
8. Ipswich- Queens PR. 0-0, x (1)
9. Bristol C- Norwich 1-0, 1 (1)

10.Burnley- Barnsley 2-1, 1 (1)
11. Crystal P- Blackpool 0-0, x (x1)
12 Preston- Sheffield U 3-1, 1 (2)
13. Sheffield W- Stoke 1-1, x (2)

Utdelning:
13 rätt: 17 950:-
12 rätt: 490:-
11 rätt: 49:-
1o rätt: 16:-

Inga kommentarer: