söndag, maj 11, 2008

Försmak av sommaren

Vi lever i en del av världen med tydliga årstider och varje årstid har sin tjusning. Nu är det maj och det grönskar för fullt ute i naturen och som inramning av den vackra naturtavlan finns en intensiv blå himmel och en gul värmande sol. Senvåren har kommit och alla våra mänskliga sinnen får sin tillfredsställelse.

Du som läsare har säkert dina smultronställen som du tycker om, jag vill förmedla på det sätt jag kan till dig bloggläsare det jag tycker är vackert och det jag upplever. Det gör jag med vackra fotografier som jag tar och hoppas du tycker de är vackra också.

Tyvärr kan jag inte förmedla alla de goda dofter man känner i den kliande näsan, alla underbara ljud som örat uppsnappar och känslan i kroppen när man är på plats. Men jag hoppas du kan drömma dig bort och uppleva inne i dig de sinnesintryck som bilderna jag tagit kan ge dig.

Alla korten är tagna i dag

Varsego att njuta av Majs skönhet:






















Intensiv vackert rött blommande träd som man finns på gårdsplanen där jag bor, Emmaboda














Bostadshus inbäddad i grönskan, Moshult















Vykort från Moshult.














Tornado njuter av grönskan.















Badstranden vid sjön Allgunn















Vattnet var ljummet och inbjudande. Snart kommer första doppet









Bostadshus, Ramsjö




















Blommande träd med en inramad blåhimmel, Häljanäs















Ännu ett blommande träd från Häljanäs

Inga kommentarer: