söndag, maj 04, 2008

Första synen av de ljusa sommarnätterna

Så här i början av maj så kan man skönja det som ligger framför oss. Sommar och de ljusa sommarnätterna som är så vackra och romantiska. Jag fick en liten skymt av den i kväll när jag tog dessa kort i Emmaboda och ER-sjön. Att fota i mörker är inte lätt om man inte har något stativ vilket jag inte har. Jag har egentligen en för liten kamera för att få perfekta bilder i mörkret. Men jag är ändå nöjd med bilderna.












Torggatan som i bakgrunden korsar med Storgatan. Himlen är inte mörkt än utan de tunna molnen färgas vackert av solens strålar. Kortet är taget kl. 22.05














Tornado i skenet av en gatlykta vid ER-sjöns strand. klockan 22.11













ER-sjöns fontän i skenet av gatlampor. Vacker och mystisk bild. Klockan 22.13











Vy över ER-sjön i mörkret. Vacker och romantisk bild med fontänen synlig i bakgrunden. Himlen skänker oss vackra färger som en extra krydda till bilden. Klockan 22.19












ER-sjöns vackra belysning. Man kan även se ER-sjöns lilla ö i mörkret.

Inga kommentarer: