onsdag, maj 28, 2008

Inför Alsbo Classico- Johansfors IF

I Johansfors lägret är optimismen på topp inför fredagens Alsbo Classico som spelas i Bruksvallen i Boda. Tre raka segrar har det blivit och trots att spelet gått på kryckor i första halvlek är spelarna väldigt starka i andra halvlek och har avgjort matcherna då.

Jag ställde några frågor till Innermittfältaren Andreas Johansson om hans och lagets tankar inför fredagens heta match. Andreas Johansson har även en blogg där han skriver om livet i allmänhet och Johansfors i synnerhet.



1. Vad tycker du om Johansfors insats så här långt i serien. vad är bra och vad är dåligt.

-Jag var väldigt besviken över att vi bara lyckades ta en poäng på de två första matcherna. Kanske inte så mycket över den klena poängskörden i sig utan mer det faktum att vi inte var värda mer än den poängen vi hade tagit. Men sedan dess har det gått bättre, tre raka segrar efter framför allt bra andrahalvlekar. Kan vi spela bra i bägge halvlekarna är det få lag i serien som tar oss så jag antar att det är det som krävs på fredag.

2. Vilka spelare tycker du har imponerat i JIF så här långt.

-Adam Wellrup har imponerat stort på mig med sin arbetskapacitet, att han dessutom har hittat målet relativt ofta gör honom till en av Emmabodasexans bästa spelare i mina ögon. Annars är det ingen hemlighet hur viktig vår kapten, Peter Andersson, är för oss med sin snabbhet, rutin och målsinne. Även Axel i målet har imponerat med sitt stabila spel.

3. Hur ser du på din egen insats. Vad är bra och vad är dåligt.


- Min egen insats har mycket mer att önska men jag är nöjd med att ha gjort några mål och hoppas på att utöka skörden i Boda.

4. Tre raka segrar har det blivit för JIF. Men hur förklarar du att ni är så starka i andra halvlek för det är då ni avgör matcherna?

-Vi har haft en ganska loj inställning i början av de flesta matcherna. Många, inklusive mig själv, har mest gått och väntat på att någon annan ska ta tag i det, att någon annan ska gå in i närkamperna och det har tagit till halvtidspausen innan vi fattat att var och en nog bör rannsaka sig själv och efter en stunds taktiksnack i omklädningsrummet så har vi gått ut i andra och spelat precis så som vi sagt att vi ska göra.

5. Hur tror du matchbilden mot Boda kommer se ut?

-Jag har knappt aldrig sett Boda spela men jag kan anta att det kommer bli en tuff och jämn match. Jag har svårt att tänka mig att vi inte skulle gå in i denna match med rätt inställning från början.

6. Vad vet du om era motståndare?

-Inte mycket alls. Har bara mött Boda en gång utomhus och det var i en träningsmatch som slutade oavgjort på konstgräset i Emmaboda för några år sedan . Jag har tidigare nämnt någonstans att jag tycker Rickard Jäghagen är en riktigt bra spelare, så det står jag fast vid. I övrigt vet jag inte mycket om laget.

7. Hur tror du matchen slutar och varför?

- Jag tror vi vinner. Vår målsättning är att vinna alla matcher, så även denna.

8. Hur ser din egen uppladdning inför derbyt ut?

- Eftersom lönen är så förbannat dålig i division 6 så har jag ett heltidsjobb som montör på W&WW (Flygt) vid sidan av. Det är där jag kommer tillbringa en stor del av matchdagen och efter avslutat pass så cyklar jag hem äter middag och inväntar samlingen.

9. Vad blir slutresultatet?

- Jag tror vi vinner med 3-1.

10. Har du någon hälsning du vill framföra till Boda lägret?

- Som Adam Alsing brukar säga; Lycka till, men inte för mycket!


Tack Andreas för att du tog tid på dig och svarade på mina frågor.


Mer information om Johansfors:

Johansfors IF- Officiela Hemsidan
JIF-Bloggen- Bloggen om JIF- Skriven av ordförande och tillika backen Dennis Randewall
Yzermans blogg- Andreas Johanssons blogg

Inga kommentarer: