fredag, maj 02, 2008

Veckans Stryktipsrad

Efter en veckas uppehåll pga jag glömde lämna in mitt tips så är veckans stryktipsrad tillbaka igen. Men återkomsten kunde vara bättre än de fem rätt som jag fick in. Oftast har jag lyckats väldigt bra i radens övre del där Premier league matcherna finns och sen brukar jag ha svårt att pricka in resten då League Championship matcherna tar vid. Denna gång så misslyckades jag över hela fältet och då blir det bara fem rätt. Självklart är jag inte alls nöjd med detta utan jag siktar på kommande framgångsrik helg för det kan gärna inte gå sämre i allafall.

Till mitt försvar kan sägas att de var några skrällar på tipset som man inte hade räknat med. Det visar det faktum att en enda 13 rätt vinnare får hela 5 000 000 kronor. 10 rätt gav också bra utdelning, 214 kronor. Så jag var inte ensam om att misslyckas.

Av mina fem halvgarderingar fick jag in tre. De tre jag missade var match 1 mellan Elfsborg- Kalmar FF där Elfsborg gav Kalmar sin första allsvenska förlust när man vann med 1-0. Jag trodde på en jämn match med, då jag hade x 2 i min tipsrad. Andra matchen jag missade var match tretton där Sheffield U tog emot Bristol C. Jag hade x 2 på mitt tips men Sheffield U ville annat och vann med 2-1, därmed blev de en etta i den matchen.

Av åtta enkeltecken fick jag endast in två stycken.

Ingen mening att orda om detta mer utan det är bara att ladda om till nästa tipsrad. Som jag skrev i början kan de inte bli sämre, så jag är optimistisk om bättre framgång då. Här kommer den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Elfsborg- Kalmar FF 1-0, 1 (x2)
2. Birmingham- Liverpool 2-2, x (2)
3. Manchester C- Fulham 2-3, 2 (1)

4. Sunderland- Middlesbrough 3-2, 1 (1x)
5. Tottenham- Bolton 1-1, x (1)
6. West Ham- Newcastle 2-2, x (x)

7. Wigan- Reading 0-0, x (x2)
8. Hull- Crystal P 2-1, 1 (1)
9. Barnsley- Charlton 3-0, 1 (x)

10. Coventry- Wolverhampton 1-1, x (2)
11. Leicester- Sheffield W 1-3, 2 (1 2)
12. Preston- Ipswich 2-2, x (2)
13. Sheffield U- Bristol C 2-1, 1 (x2)

Utdelning:
13 rätt: 5 000 000:-
12 rätt: 12 470:-
11 rätt: 856:-
10 rätt: 214:-

Inga kommentarer: