lördag, maj 10, 2008

Veckans Stryktipsrad

Det blev något bättre förra helgen än helgen innan när förra veckans stryktipsrad summerades. Från fem till sju rätt blev facit och även om det är en förbättring är man inte alls nöjd.
Men till mitt försvar ska jag säga att det är mycket svårtippad just nu och att matcherna inte alls följer något givet mönster.

Det gick inte heller att se något givet mönster på min tipsrad utan mina rätta tecken är utspridda på hela kupongen. Annars brukar jag få in Premier league matcherna och missa matcherna från andra ligan men så var inte fallet denna gång.

Av mina fem halvgarderingar fick jag in bara två. De tre jag missade var match 5 mellan Fulham- Birmingham där jag hade x2 men Fulham vann med 2-0 och därmed blev det en 1. Vidare match 8 där Reading tog emot Tottenham i en på förhand svårtippad match. Jag hade 1x på den matchen men det var Tottenham som drog det längsta strået med en 1-0 seger, alltså en tvåa i den matchen. Slutligen missade jag match 10 där möttes Ipswich och Hull. Hemmalaget Ipswich vann med 1-0 men tyvärr hade jag tippat x 2. Av mina åtta enkeltecken fick jag in mer än hälften nämligen fem stycken.

Då lägger vi denna tipsrad till handlingarna och tar fram helgens nya tipskupong och koncentrar mig på den. Nya utmaningar och nya insatser är att vänta med förhoppning på bättre resultat än de sju som blev denna gång. Här kommer den rätta raden som är markerad med blått. Min rad kommer efter och inom parentes.

1. Elfsborg- Helsingborg 1-0, 1 (1x)
2. Arsenal- Everton 1-0, 1 (1)
3. Aston Villa- Wigan 0-2, 2 (1)

4. Bolton- Sunderland 2-0, 1 (1)
5. Fulham- Birmingham 2-0, 1 (x2)
6. Liverpool- Manchester C 1-0, 1 (1)

7. Middlesbrough- Portsmouth 2-0, 1 (x)
8. Reading- Tottenham 0-2, 2 (x1)
9. Blackburn- Derby 3-1, 1 (1)

10. Ipswich- Hull 1-0, 1 (2x)
11. Queens PR. W. Bromwich 0-2, 2 (x2)
12. Southampton. Sheffield U 3-2, 1 (1)
13. Stoke- Leicester 0-0, x (1)

Utdelning:
13 rätt: 17 176:-
12 rätt: 288:-
11 rätt: 25:-
10 rätt: Ingen utdelning.

Inga kommentarer: