onsdag, juni 11, 2008

Sommartala

Jag blev förra veckan tillfrågad om jag ville sommartala på morgondagens skolavslutning för Johansfors skola i Algutsboda kyrka . Efter två sekunders betänketid så svarade jag Ja tack. Det känns som ett riktigt hedersuppdrag att få tala inför sommarlovstörstiga elever och dess lärare och ge dem några kloka ord på vägen.

Men visst känns det mycket pirrigt och man undrar vad man gett sig in på. Men det känns också som en riktigt häftig utmaning att stå där framme i altaret och blicka ut över de som sitter framför mig. Sen att tala det man har på hjärtat och se att de sitter och lyssnar på mig och det jag har att säga är jättehäftigt. Klockan 10 i morgon förmiddag börjar avslutningen och håller på en timme.


Talet är färdigskrivet och publiceras här i morgon.






















Algutsboda kyrka.













Där framför altaret ska jag stå och tala till eleverna och övriga som är närvarande.

Inga kommentarer: