lördag, september 06, 2008

Eftersnack Alsbo Classico- Bodabruk

Richard Jäghagen blev i gårdagens Alsbo Classico utsedd till bästa spelare i Bodabruk. Han gjorde lagets enda derbymål i 1-5 förlusten. Här är hans tankar efter gårdagens drabbning.


1. Är du nöjd med matchen igår förutom resultatmässigt?

Nöjd är man vill inte när man förlora med 5-1 fast jag tyckte vi hade bra inställning, vi skapade rätt många målchanser så det ska vi vara nöjda med och ta med oss dom matcherna som återstå. Fast tyvärr så gör vi för många individuella misstag, som gör att vi inte riktigt är nära någon gång under matchen.

2. Du fick äran att spräcka Bodas nolla i matchen och även för höstsäsongen. Berätta lite om målet?

Alltid skönt och göra mål, mitt första för säsongen också så de var gott. "Slumpboll" som hamnade innanför målområdet och jag får en liten tå precis innan johansfors backen och får den över han, sen är det i stort sätt bara lägga in den i hörnet.

3. Hur är det med dina skadebekymmer som du haft under säsongen?

Fick en bristning i höger baksida i en cup match tidigt på säsongen, tyvärr så är man lite väl otålig så det tog ett tag innan det blev bra men samma match som höger baksida kändes bra så gick tyvärr min vänstra baksida i slutet mot örsjö. Även där gick jag på lite för tidigt men nu känns det bra i mina baksidor:) Sen fick jag en smäll mot foten borta mot Lenhovda som också tog lite tid innan det kändes 100%. Fast nu i 2 matcher har det varit bra så få hoppas att det håller i sig.

4. Var det något hos Johansfors som överraskade dig?

Överraskade vet jag inte, känner till många i laget och vet sen innan att dom har många bra spelare. Men kanske trodde jag att dom skulle vara lite bättre spelmässigt.

5. Hur ser du på fortsättningen på serien?


För våran del gäller det bara att spela av dom matcherna som är kvar och försöka kriga till oss nån poäng och snygga till målskillnaden. Sen kommer nog Åseda ta hem serien om dom nu inte får genomklappning 2:a kommer nog stå mellan JIF och Nöbbele även kanske Kosta kan lägga sig i den kampen också.

6. Det blev en rätt så snäll match i går. Hur hade ni laddat och vad sa ni till varandra innan matchen?

Ja det var lite väl snällt särkilt med tanke på att det var ett derby. Men vi pratade om det man brukar säger inför alla matcher. Det är alltid extra när man möter Johansfors, så här var det verkligen vara med från början och går in och kriga som gällde. Vi fick även en ordentlig utskällning i paus och det kändes att det var befogat. Laddade är vi alltid...

7. Hur ser framtiden ut för dig?

Svårt och säga, men jag tar en dag i taget. Sen vet man aldrig vad som händer.

Jag tackar Richard för att han tog tid på sig och besvarade mina frågor och önskar han och övriga i Bodabruk lycka till i de återstående matcherna.

Inga kommentarer: