fredag, september 19, 2008

Höstmorgon

Att uppleva de tidiga morgontimmarna nu på hösten är mycket harmoniskt för både kropp och själ. Doften från skogens olika lukter känns skönt i näsan, det är inte ljummet längre utan småkyligt men ändå behagligt. Det speciella höstljuset är magiskt och svår att beskriva. Alla färger som naturen bjuder ögat på fastnat på näthinnan och alla ljud är som musik för öronen.

Hösten må var tung för många och jag kan förstå varför men tar man sig tid att blicka ut över naturen så kan man uppleva hösten väldigt positivt. Hoppas mina bilder kan hjälpa er att njuta av denna årstid. Samtliga bilder är tagna i dag på morgonen.














Rostockasjön i morgonljus. Skogen speglar sig vackert i den spegelblanka vattnet.
















Sjön Törn, vid Törsbo














Objekt som speglar sig i vattnet är alltid vackert. Den här bilden är inget undantag taget vid Törsbo det också













Röd Flugsvamp,vackert vackert men farligt farligt så ta det varligt













Lövskog som vars blad börjar skifta i gult. Men förvånansvärt är det ändå många blad som fortfarande är gröna.















Liten röd flugsvamp. Den vackraste av alla svampar.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jätte fina blider o vilket lugn dom ger en.
Du har en förkärlek till flugsvampen...men den är vacker.

Kram Karin

Nicke Grozdanovski sa...

Tack Karin.. :-)jag är själv nöjda med de. Jag kan försäkra dig att jag har previs som du säger en förkälek till flugsvamp men jag lovar och föräkrar att inte ha den till en svampomelett :-)

Björn Nilsson sa...

Björkarna gulnar så smått, och en och annan lönn börjar producera eldkvastar i det gröna - än så länge hänger jag med!

Nicke Grozdanovski sa...

fast sen exploderar allt på en gång likt lövsprängningen på våren när allt plötsligt är grönt på träden så blir träden så där härligt röd orange gult färgade