söndag, september 14, 2008

Linneforsbäcken

För exakt en månad sedan fullbordades mitt projekt att skildra årstidsväxlingarna vid Bokbacken. Jag tog ett kort i mitten på varje månad under ett år och publicerade de på bloggen. Det blev en spännande bildserie där vi tydligt kan se hur årstiderna växlar och hur en plats förändras i takt med det.

Om ni vill titta på den bildserien så klicka på:
Bokbacken


Nu är det dags att fotografera en ny plats och det blev Linneforsbäcken som ligger några kilometer söder om Emmaboda. Jag vill denna gång skildra hur naturen förändras vid ett vattendrag med mycket vegetation. Linneforsbäcken har allt detta. En vacker plats vid en historisk miljö där ett gammalt järnbruk tidigare stått. Bäcken är en förgrening som går från sjön Törn till Lyckebyån för att sedan rinna ut i Östersjön vid Lyckeby strax utanför Karlskrona.

Precis vad som gällde Bokbacken kommer jag stå vid samma plats vid bäcken vid mitten av varje månad och ta en bild. Den första alltså i dag.

















Linneforsbäcken, 14 september. Kl. 11.09

5 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Jag ser fram mot bilderna - särskilt när vårblommorna börjar titta fram!

Nicke Grozdanovski sa...

Det är en spännande plats där det kommer hända mycket under året :)Jag ser fram emot Vinterbilden senare i år eller i början på nästa.

Anonym sa...

Det ser trollskt ut men så vackert.

Kram Karin

tomasrj sa...

Du har en förmåga att hitta spännande platser. Det ska bli spännande att följa!

Nicke Grozdanovski sa...

Karin- Det är den småländska Djungeln som ska skildras :-)

Tomas- Det kommer skifta rejält där runt bäcken. :-)