torsdag, oktober 30, 2008

Hasta Siempre

Ny dag har just börjat och jag tänkte inviga denna torsdag med två musikklipp av samma låt. Den heter Hasta Siempre är en visa från 1965 av den kubanske Carlos Puebla och är en hyllningslåt till Ernesto Che Guevara.

Låten framförs först av den franska skådespelerskan Nathalie Cardone som även är känd som sångerska. Här är hennes tolkning av denna underbara vackra låt.




Nästa version framförs av den spanska metalbandet Boikot och minst sagt mer heavy än förgående. Men väldigt bra.


6 kommentarer:

Anonym sa...

hej det är ju bara det att det är torsdag idag inte fredag/Micke
jag väntar på dina intervjufrågor/Micke

Nicke Grozdanovski sa...

Hej Micke... det där med dagen blev lite fel. Var lite före min tid där men nu är det rättat :-)Det är bra när du och andra läsare påpekar evenutella fel som jag inte ser eller tänker på. Det uppskattas.

Frågorna kommer så småningom.

tomasrj sa...

Vilket sammanträffande. Jag tillbringade säkert flera timmar framför Youtube häromveckan och kollade olika klipp på just den låten! Bra låt, andas frihet!

Nicke Grozdanovski sa...

Jag håller med dig Tomas man blir glad av låten. :-) Man vill sjunga med fast man inte kan spanska

Anonym sa...

Tack för de klippen. Samtidigt vill jag tipsa om en webbsida där man kan hämta ner litet musik av ett slag som kanske inte spelas så ofta i de vanliga kanalerna:

http://www.sovmusic.ru/english/index.php

Där finns ett och annat guldkorn.

Nicke Grozdanovski sa...

Hej Lasse. Tack för tipset och tack för att du gillade klippen. Det är två olika klipp av samma låt men helt underbara på sitt sätt. Den första är stämningsfull den andra är riktig headbanging.
:-)