onsdag, december 03, 2008

Vintermånaden December

Sen helgen har det varit milt, regnigt och riktigt tråkigt väder här i Emmaboda. Vintervädret har lyst med sin frånvaro. Trots det lyser ljusstakarna, julstjärnorna i fönstren och julbelysningen gör det väldigt vacker ute i trädgårdarna. Men i kväll kom snön, låt vara en blöt och tung snö men ändock så pass mycket att marken täcktes av ett vitt snötäcke och vintern kom på besök till mina nejder. Med en gång blev december jullik och det lyser upp i decembermörkret. Vi får se hur länge snön får vara kvar men en sak vet jag att kvällens tagna vinterbilder alltid kommer vara kvar att åtnjutas. Samtliga kort är tagna runt åtta tiden på gårdsplanen där jag bor. Som ni ser på bilderna så snöar det för fullt och snöflingorna reflekterar vackra ljussken bland objekten när man har blixten på.


































2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Vi får hålla tummarna för att det inte blir slask av alltihop om ett par dagar. Det var en vinter på ungefär två dagar här i Stockholm nyligen. Jag hann skotta ihop en hög av jäkligt tung snö och fick massvis med trevlig träningsverk av det - och två dagar senare hade hela rasket smält bort! Väldigt tacksamt arbete, om man säger så!

Anonym sa...

Du kan verkligen fånga just "det".
Är en njutning att se på dina foton o jag är avundsjuk på snön.
I december ska det bara vara snö.

Kram Karin