söndag, januari 11, 2009

Heavens on fire

Ni som följer min blogg vet att jag har en svaghet för solupp eller nedgångar. Det är bland det vackraste man kan fotografera med sina olika fantastiska färger ,beroende på om det är tunna moln som färgas av solen strålar eller enbart en klar himmel. Båda typerna av upp eller nedgång är magnifika att beskåda.

Nu på morgonen fick vi i Emmaboda uppleva en sådan mäktig soluppgång och jag kunde naturligtvis inte motstå att ta ett kort och visa er alla hur den såg ut. Det ser verkligen ut som en målning med sina starka och vackra färger som ger ett mäktigt och fantasieggande sken.

Bilden är tagen kl. 08.01


2 kommentarer:

Björn Nilsson sa...

Solen går upp i öst. Du känner väl till den pampiga kinesiska melodin Östern är Röd? Här var det verkligen rött och pampigt!

Nicke Grozdanovski sa...

Jag tycker det är en fantastisk bild med otroligt starka färger.

Jag tror inte jag har hört melodin men hört talas om den.