fredag, februari 20, 2009

Seger i bildtävling

Radioprogramet Müsli, som är ett morgonprogram på Radio Kalmar, har varje vecka en bildtävling med olika teman där lyssnarna skickar in bilder och sen får allmänheten rösta på den finaste. Max 20 stycken bilder får plats per vecka och det är först till kvarn som gäller för att vara med. Röstningen pågår från måndag morgon till fredag morgon fram till klockan 9.

Tre gånger tidigare har jag varit med i tävlingen dock utan någon större framgång. Men den här veckan lossnade det och jag vann veckans tävling som hade is som tema. Av 1001 röster fick jag 45% av rösterna och tvåan fick 31%.

Även om man inte vinner några miljoner eller någon resa kan det ändå bli så i slutändan då priset är två trisslotter. Men äran och vinnarkänslan är det som betyder allra mest för även om det viktigaste inte är att segra så kan ingen förneka att segerns sötma smakar ljuvligt. Man känner sig väldigt stolt och glad en sådan här dag.

Tack alla andra som var med i tävlingen med sina vackra bilder för även om jag vann så fanns det många andra bilder som också var vackra och tack alla som la en röst på min bild.



Här är segerbilden. En av mina vackraste bilder som jag tagit. Togs i Törsbo för en vecka sedan kvällen den 13 februari på sjön Törn just när solen befinner sig strax ovanför trädtopparna och sprider sitt sken över den isbelagda sjön. Har publicerats tidigare på min blogg samma dag som den togs, den 13 februari.

Klicka gänra in på Müslis hemsida för att läsa mer.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis

Björn Nilsson sa...

Grattis. Du kanske vinner några miljoner på trisslotterna?

Nicke Grozdanovski sa...

tack kamrater. Jag lovar att bjuda på middag om det blir miljonen på trissen :-)

Anonym sa...

Fin bild och grattis! Lycka till med trissen.

Nicke Grozdanovski sa...

Tack Avalo

Anonym sa...

Grattis
om du vinner miljonen räknar jag kallt med att man får Kaffe på maten?

Grattis

Micke