måndag, april 06, 2009

Sköna April

April kan vara en nyckfull månad med minst sagt varierad väder, men just nu visar månaden från sin allra bästa sida. Kortet är tagna i fredags den 2 april.






Jag vann Radio Kalmars morgonprogram Müslis fototävling för nästan två måndader sedan, med en kort som togs den 13 februari Kl. 17.12. Det är den nedersta bilden. Jag lovade ta ett kort nu under våren på exakt samma plats och skicka in den till de och det blev bilden som jag tog i fredags 2 april Kl. 16.56 från samma plats i Törsbo.






























En del av vårens färgprakt













En av mina avkopplingställen där man kan vila och ladda batterierna och höra sjön Törns kluckande mot stranden















Samma ställe fast uppifrån perspektiv.












Blåsippor, tyvärr har rasisterna i Sverigedemokraterna tagit denna blomma till sin symbol. Men det förringar inte blommans skönhet.











Vackra skrattmåsar som ser ut att njuta av vårsolen.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Bajare... Hmmmmmmm...

*putsar nosen, kikar fram med onda ögon*

Nåja. Sportens tjusiga förbrödring asså.

*putsar nosen 1 gång till*

Om Sverigedemokraterna tycker jag INTE. De är i grunden nyliberala skattekverulanter, som begagnar invandringsproblemet som hävstång för sin egen egoism, och därav skall inte arbetarklassen låta lura sig, för DEN får INGENTING av detta bluffparti. Förvisso: de är rasister. De vill sälja ut vårt land till USA och Israel (vilka "patrioter"!!!). Det är inget fel alls på invandrarna som människor, och de muslimer jag mött själv har varit av utmärkt karaktär och vandel. Det är inte det det handlar om, invandringsfrågan skall debatteras förutsättningslöst som allting annat, men det tar jag inte upp ånyo, då jag varit tydlig nog på den punkten.

Så var det Göran Hägglund. Denne har i dag "förklarat sig beredd att regera med stöd av Sverigedemokraterna", vad nu det skall betyda. Ärligt talat: den mannens slingerbultar är av noll och intet värde. Han försöker fiska röster i trängt läge, helt klart. Vilken ynkedom. Vilken ryggradslöshet. Statsministern måste reagera skarpt.

Vad tycker jag om Hägglund?

Jag säger bara 1 ord:

ÖRK.

Vad har han gjort i egenskap av socialminister? Ingenting. Hans sociala engagemang = 0.

Kristdemokraterna ut ur riksdagen!

PS. UT me porrfanskapet Milton! Han är en skymf mot klubben, en bajsfläck på vår rena vapensköld, ett kadaver som förpestar Solna stadions friska luft.

- Peter Ingestad, 58, Solna, AIK-supporter & ständig medlem

Björn Nilsson sa...

Skrattmåsarna har kommit och för nu ett jädrans liv på Mälaren, men hittills har inga blåsippor fångat min blick. Men det kommer, det kommer ... I morgon kanske?

Karin sa...

Gillar skillnaden mellan korten...äntligen är det vår...

Kram Karin

tomasrj sa...

Har du tagit bilderna med din lilla digitalkamera!? Fina bilder och imponerande att du kommit så nära skrattmåsarna med tanke på att du ju knappt har nån zoom.

Nicke Grozdanovski sa...

Alltid Bajare.. :-)

Jag håller jag med dig i det du skriver om SD och KD. Det är det med att de stöder Israel trots sin antisemitism är att de är emot muslimer mer. Ett hycklarparti är dem.

Björn och Karin: Det är helt underbar tid nu.. fast det gäller att hänga med för det går fort nu i naturen.

Nej Tomas. Har en systemkamera sen i slutet av juli. En Sony, med 15x zoom och 9,1 megapixel. Så skrattmåsarna är tagna med den kameran och det är den jag använder numera.